Det är en konst att jobba med paketering, rekommendationer, tillval, ”du kanske också vill köpa..” och annan typ av merförsäljning i digitala kanaler. Många ehandlare känner sig stressade över att webben inte har samma egenskaper som en fysisk butik, hyllor…
Etikett: e-handel
Checking Work Email at Night? Here’s Why You Should Stop Nu är det bevisat! Det är skadligt både för kropp och själ att kolla jobbmejlen i sängen innan man går och lägger sig! Planera för framgång i digitala kanaler |…
Det är dags att modernisera organisationsstrukturen på stora konsumentföretag. Gränsen mellan reklam, PR, lojalitet, socialt, redaktionellt och marknadsföring blir allt svagare. I konsumentens värld flyter alla beröringspunkter ihop och det finns hundratals ytor där varumärken kan bygga en relation med…
Under julhelgen läste jag boken Ehandel efter starten. I den berättar Mats Ingelborn, grundare av Calzessa.se, vilken avgörande faktor det är att ha en bra (relation till sin) logistik- och fraktpartner. Fick han välja, skriver han, så skulle han personligen leverera…
Här är del 2 av mina anteckningar från konferensen Outfox Your Competition, där talare från branschen gav sin syn på hur ehandlare kan tjäna mer pengar på nätet. Läs också Konverteringsoptimering – del 1 från #outfox2013 Magnus Linde – Kostnadseffektiv…
För dig som är nyfiken på hur ehandlare kan tjäna mer pengar på nätet kommer här del 1 av mina anteckningar från konferensen Outfox Your Competition. Ben Hunt driver Scratch Web Marketing och pratade om sajtoptimering. Hans erfarenhet var att det ofta är…
Google Search Starts Highlighting In-Depth Articles On Search Results Pages Arbetar du med att skapa unikt, värdefullt innehåll för att marknadsföra ditt företag? Grattis! Google har precis bestämt sig för att belöna ”in-depth” content i sökresultaten. Här finns både general guidelines och…
Upplever du, trots massiv marknadsföring och kreativa kampanjer, att det inte genererar de resultat du förväntade dig? Den vanligaste orsaken är att sajten inte lyckas konvertera inkommande besökare. Jag tänkte dela med mig av en liknelse som kan hjälpa dig att…
Innehåll med hög kvalitet men som inte tar hänsyn till kontexten, är lika irrelevant som blöjreklam till ett par utan barn. För att lyckas med content marketing måste du se till att innehållet är anpassat till sammanhanget. Mycket av det som kommer…
Den frågan ställer jag mig ofta när jag ska räkna på kostnad för digital marknadsföring. Vore jättekul om ni ville resonera tillsammans med mig: Vad är en konvertering värd? Hur beräknar man vinstmarginalen på en digital försäljning? Är en ny…