Scandic har fått en ny grafisk profil och webben kommer att uppdateras idag, måndag 18 juni. I förra veckan bad jag om hjälp med designen av våra nyhetsbrev. Utmaningen var att designa en header som kunde funka för en bred målgrupp hotellsugna som valt att prenumerera på erbjudanden och kampanjer. Det kan vara barnfamiljer, mötesanordnare på företag, resande säljare eller utländska besökare.

Evelina kom med en bra poäng tycker jag:

Det som är statiskt i varje nyhetsbrev, t ex sidhuvud och sidfot, behöver fungera över lång tid, oavsett brevets innehåll. Satsa på enbart logotyp + möjligtvis er generella tagline.

Högst upp i det här inlägget ser ni det nya förslaget på header, och här nedanför ett exempel på hur resten av nyhetsbrevet ser ut, fast det som skickas till stamgästmedlemmar med många poäng man har samlat ihop:

Kom gärna med feedback om ni har tid och lust! Tack @evelinaander, @robertsahlin, @parabrahamsson, @petersvenonius @dangerousdolly Johanna och @niklasdahlqvist för värdefull input hittills.

Sprid gärna vidare!
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Email this to someoneBuffer this page