Therese Reuterswärd

din konsult inom ehandel och digital marknadsföring

Hej då Scandic!

Om en månad checkar jag ut från hotellbranschen och slutar som Digital Marketing Manager på Scandic Hotels. Min nya tjänst är som Ehandelschef på ett globalt fmcg-företag med uppdrag att förbättra den digitala upplevelsen för alla kaffeälskare i de nordiska länderna.

Kan du gissa på vilket företag jag ska börja jobba?

Som det faller sig letar jag faktiskt efter en person till mitt team som ska ansvara för just Digital Acquisition och marknadsföring. Är du rätt för jobbet? Kontakta mig här.

29 kommentarer på ”Hej då Scandic!

  1. Hej Therese! Som jag ser det vill man antingen att det är billigare att handla på nätet och/eller få något mervärde, ex. möjlighet att beställa tidigare LEP.
    Personlig leverans till dörren låter intressant dock.

    För mig skulle det vara samma sak att hämta upp beställning jag gjort på hemsidan på kunsg. som att ta en kölapp och köpa i butik. Måste ändå ta mig dit.
    För min del skulle billigare kapslar än i butik och hemleverans mot betalning vara idealet. Varför betala mer om man beställer från nätet för exakt samma produkt!

  2. Hej Ulrika. Jag har samma erfarenhet, har varit kund i fyra år men aldrig fått varesig nyhetsbrev eller erbjudanden. Däremot har flera av mina vänner berättat om supersmidiga SMS från företaget, där de bara behöver svara JA och så läggs en likadan beställning som deras senaste order – och sen får de hemleverans automatiskt mot faktura. Mer sånt!

  3. Hej Linda, tusen tack för dina värdefulla inspel! Vad skulle få dig att återkomma som kund på sajten? Skulle du kunna tänka dig att betala 49 kr för personlig leverans till dörren (precis lärt mig att det valet finns) eller skulle du hellre föredra att beställa online och hämta upp i butiken på Kungsgatan?

  4. Hej Therese! De behöver en person som du med alla dina kunskaper och erfarenheter. Du kommer bidraga med mycket till företaget!
    Köper själv produkten, men är inte helt nöjd med deras service.
    Tycker personligen att deras hemsida är krånglig och inte direkt användarvänlig. Det är svårt att navigera och det krävs flera steg för att överhuvudtaget kunna beställa. Jag kan erkänna att jag gett upp varje gång jag tänkt beställa, dels pga man måste beställa 5-pack av varje sort, dels att man måste betala frakt. Köper därför kaffe i butik. Tillgängligheten är också ett problem. Det känns som om exklusiviteten spelat ut sin roll för flera år. Man blir bara irriterad över att man måste ta sig till kungsgatan varje gång, så inte sällan händer att jag periodvis kör med hederligt bryggkaffe.
    Hoppas du får en rolig och givande tid på nya jobbet!

  5. Grattis till nya jobbet. Jag är själv kund och nöjd med produkten men inte med klubben… får aldrig något erbjudande trots att jag köper kaffe både i Sverige och i Spanien. Skulle kunna känna mig så mycket mer nöjd!
    Lycka till!

  6. Hur kan man välja att jobba för ett ont företag? Hästkött, Barnslavar, Giftig mjölk, Bröstmjölksersättning, Priskartell, Illegal mjölkförsäljning.

  7. Så passande att jag läser detta medan jag sippar på senaste favoriten Masala Chai :-). Grattis och lycka till!

  8. Jag såg det precis, supertack verkligen. Svarar mellan mötesmarathon och semesterstart :)
    Ha det BÄST!

  9. Lycka till Therese! Tråkigt att tappa dig från branschen men kanske skönt att slippa alla aggresiva affar. Keep up the good work med bloggen!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Tillbaka till toppen