Det är den 9 oktober och jag fyller år! De allra första att gratulera mig i morse var inte syskon, föräldrar eller bästisarna, utan communityn sporthoj.com. Det kan verka cheesy, att en kommersiell eller helt främmande part skickar födelsedagshälsningar. Men det är bara en ingrediens av många i en fullfjädrad CRM-strategi. Och en av de mest enkla utskicken att implementera!

20121009-080456.jpg

Andra exempel på bra CRM:

  • Brevet man(jag?) får från partybåten Patricia i Oktober varje år, med erbjudande om halva priset på födelsedagsmiddag för vänner och familj.
  • Expediten på Nespressobutiken på Kungsgatan som vet att jag är inne på min 600:e kaffekapsel och erbjuder/säljer ett kit för avkalkning.

Har ni några andra bra CRM-exempel från er vardag?

Sprid gärna vidare!
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Email this to someoneBuffer this page
  • Grattis på födelsedagen! Har för mig att cdon skickar ut rabattkoder som grattis på födelsedagen/grattis på namnsdagen eller ngt sånt.