Den 7 april var det dags för lektion nr 2 för studenterna på kursen Digital Management på Berghs School of Communication. Den här föreläsningen blev intensiv med mycket kalkylering och matematik. Jag erkänner att jag inte riktigt hade anpassat övningarna…
Etikett: onlinemarknadsföring
För fjärde gången undervisade jag ikväll på kursen Digital Management på Berghs School of Communication. Fantastiskt roligt! Vi hann också med en livlig diskussion om kanalstrategin ”paid, owned, earned” och fördelarna med att förenkla digital marknadsföring på det viset. Lektionsinnehåll…
Fattar du köpbeslut baserat på fakta, kvalitet och pris? Trodde du ja! Den mänskliga hjärnan funkar nämligen inte så. Hur mycket vi än vill tro det, så fattar vi katastrofala beslut när vi enbart är rationella och logiska. Genom att förstå…
Apollo låter gästerna svara Kunde inte låta bli att dela detta idag, snacka om transparens och kundfokus! På Apollos webbsajt finns knappen ”Fråga en gäst om detta hotell”, när du klickar på den öppnas ett mejlformulär till en gäst som…
Detta är ett gästinlägg av Amelia Dixon, redaktör på Imbull och sverigechef för kupongsajten Flipit.com Affiliatemarknadsföring innebär att en individuell sajt driver försäljning och genererar leads genom att marknadsföra era produkter och tjänster på sin webbplats. Skickliga affiliates kan driva en stor…
Checking Work Email at Night? Here’s Why You Should Stop Nu är det bevisat! Det är skadligt både för kropp och själ att kolla jobbmejlen i sängen innan man går och lägger sig! Planera för framgång i digitala kanaler |…
Nu tänkte jag ta en titt bortom Bildappar, Big data och Bitcoins och fokusera på framtidens hetaste trender inom webb- och onlinemarknadsföring! Läs också gärna trendspaningen för internet och ehandel som jag gjorde i fjol. Synas på Google – vad frågar…
Jag har tidigare bloggat om annonsformat som lämpar sig bäst för displayannonsering och tänkte idag fortsätta med hur man ska tänka vid val av affärsmodell. 3 tips för kostnadseffektiv displayannonsering: Välj att betala per visning (CPM, Cost Per Mille/tusen-impressions) om målet är att bygga varumärkeskännedom eller…
Ett team med några av USAs mest respekterade digitala strateger sa idag, inför cheferna på marknadsavdelningen: Why do you guys consider online marketing to be something different than marketing? Änglar sjöng, fåglar kvittrade, klockor stannade och någonstans på jorden uppstod…
Med jämna mellanrum håller Sveriges Annonsörer kostnadsfria seminarier för sina medlemmar. Förra veckan var SAS inbjudna att berätta om sin mobilstrategi under den underbara rubriken ”App in The Air”. Jag tänkte återge (på engelska) ett par av de spännande insikterna…