idg

Tips för bättre innehållsmarknadsföring

by

Du kan inte laga en dålig produkt eller ett dåligt erbjudande med en snygg infografik. Men det finns mycket annat du kan göra för att skapa värde med hjälp av content marketing. I Internetworlds artikel Så skapar du innehåll som engagerar dina besökare delar jag med mig av mina rekommendationer. Här är ett utdrag: Mina 5 […] Read more…

Lästips för digitala marknadsförare

by

Internetworld är en himla bra tidning. Inte bara för att de tipsar om TrulyTherese.se i senaste numret, utan för att artiklarna alltid behandlar det senaste från webbvärlden och samtidigt fördjupar sig i relevanta intervjuer och trendspaningar. John Sundström – den 23 februari 2012 lovade du mig en gratis prenumeration och jag väntar fortfarande! För er […] Read more…

Grattis till vinnarna på #topp100

by

När det här fotot togs så hade vi ännu inte _inte_ vunnit bästa sajt i vår kategori. Men ett stort grattis till Ving, Hemnet, Mathem och självklart till TV4 som blev Sveriges bästa sajt 2012. Read more…

Konsten att använda sociala medier för marknadsföring #InExpo12

by

Idag höll jag en keynote på Internet Expo & Digital Marketing. Den handlade om hur man kan använda sociala medier för att utveckla sin affär, bygga ett business case och integrera sociala medier i sin marknadsstrategi. Tack alla som kom och lyssnade! Ni får gärna kommentera nedanför om ni har fler frågor. Missa inte heller […] Read more…

Tyck till: Vad ska jag prata om på Internet Expo?

by

Lagom till att jag börjar bli nervös inför min presentation på Internet Expo & Digital Marketing i nästa vecka, så tänkte jag lugna nerverna genom att crowdsourca. Vad vill ni att jag pratar om? Vad har ni för utmaningar? Vilka problemställningar finns på din arbetsplats? Vad fungerar, vad fungerar inte? Om jag kan hörsamma era funderingar […] Read more…

Är IT en bromskloss? #ateabc

by

Just nu befinner jag mig på konferensen Atea Bootcamp i Tylösand. Vi har precis avslutat paneldebatten där jag representrerade “den nya generationen”, som ställer krav och har förväntan på företagen att tekniken ska finnas på plats och att det bara ska funka. Det var med andra ord känslan av att IT-avdelningen är (eller har varit) […] Read more…

Tabbar i sociala medier – Webbdagarna

by

Missade ni föreläsningen på Webbdagarna om tabbar i sociala medier? Här har jag samlat ihop min PowerPoint, livesändningen och Internetworldartikeln. Hör gärna av er om ni har några frågor eller kommentarer! Andra som skrivit fint om Webbdagarna är Jennifer Bark, Magnus Höij och Niclas Deeped Strandh. Stor eloge till Magnus, Yasmin och Miriam för oavbruten […] Read more…

Idag är jag på Webbdagarna

by

Webbdagarna i Stockholm pågår onsdag till torsdag och jag är en av talarna! (onsdag 13:30)  Du som inte kommer att vara där kan ändå följa alla seminarier och föreläsningar hos Internetworld. Ett annat tips är Webbdagarnas iPhoneapp som visar detaljerad agenda, partners, talare och – deltagare! Själv ser jag fram emot att träffa mina kursare […] Read more…

Så avslöjar du sociala medier-bluffen

by

Jag tycker till i artikelserien “Så avslöjar du sociala medier-bluffen” på IDG.se. Läs om hur man går tillväga för att syna konsulten i sömmarna och hur man ställer konsulten mot väggen. Där finns bland annat en checklista som du kan använda för att testa om din konsult vet vad denne pratar om. Trevlig läsning! Read more…

7 sätt att mäta värdet av Sociala Medier

by

I torsdags var jag med i artikeln “Svårt att mäta värdet av sociala medier” i tidningen Computer Sweden. Så här uttalade jag mig: Ledningen vill se siffror på ökad trafik och ökade inkomster, men det är jättesvårt att ta fram sådana resultat. Man måste titta på andra saker, säger Therese Reuterswärd Rättelse – det är […] Read more…