Nu finns E-barometern för Q2 2016 Här kan du ladda ner E-barometern för andra kvartalet 2016. I rapporten framgår tydligt att den nordiska e-handeln befinner sig på en global marknad: antal svenskar som handlar från utländska sajter ökar. Och allt fler…
Det är ju så roligt med tävlingar. Att få en klapp på axeln för den möda man lagt ner på sin sajt. Nordiska webbplatser som är byggda på EpiServer-plattformen tävlar just nu i det prestigefyllda EpiServer Awards 2016 och jag sitter med…
I somras valdes jag in som styrelseledamot i Svensk Digital Handel. Vi är en organisation som jobbar för att framtidssäkra våra medlemmars digitala verksamhet och för att göra det enklare att handla på nätet. Visionen är att vartannat köp ska…
Du har väl inte missat att läsa de krönikor som jag skriver för Internetworld? Klicka på bilden så kommer du direkt till alla inlägg. Eller hoppa direkt till tidigare artiklar: Glöm e-handel – nu är det Enad Handel som gäller Glada besökare…
Under granen denna jul låg ett hårt och vitt paket.. Jag som inte haft något armbandsur på 10 år blev överlycklig av att få en Apple Watch! Förutom väder, kalender, mejl och meddelanden. Vilka appar använder ni? Här är de appar jag…
E-handelsteamet på Nespresso växer så det knakar! Nu söker vi en danskspråkig webbredaktör till kontoret på Karlavägen i Stockholm. Med mig som chef kommer du att få lära dig att jobba agilt, att hantera internationella relationer, att skapa effektiva presentationer och…
Människor som står inför obehagliga förändringar går ofta in i chock och förnekelse. Det drabbar även företag. Digital teknik har medfört omställningar som lyckats paralysera hela branscher. Har du ett problem? Första steget till tillfrisknande att inse att man har…
Det här är så kul! Sedan ett par månader skriver jag för Internetworld som är Sveriges största redaktionella sajt om digital kommunikation och marknadsföring. Varannan vecka delar jag med mig av tankar kring digital marknadsföring, organisation och e-handel. Läs gärna någon av mina…
Customers demand omnichannel communication but they still prefer voice Den omnikanalvana köparen är av naturen otålig: Av 7000 tillfrågade svarar 71% att de väljer att ringa till företag som inte svarar via mejl. När ett inlägg i sociala medier förblir…
Kundens köpcykel, rätt budskap vid rätt tidpunkt och en snabbkurs i de viktigaste digitala kanalerna. Det här är föreläsningen som jag håller på Berghs School of Communication två gånger om året i kursen Digital Management. En riktigt behändig introduktion för…