UPPDATERAT: Nu har den kommit, vår 55” tv med Geckoboard!
Våren 2012 föreslog jag för min chef att vi skulle visualisera våra framsteg och vår ehandelsförsäljning på en storbildsskärm. För egen del motiveras jag enormt av att se hur mina insatser bidrar till målen. Jag tror också att det har en betydande pedagogisk effekt eftersom det bygger medvetenhet och kunskap om vad vi på eCommerce gör hela dagarna. Dessutom lär man känna sina KPIer på ett bra sätt. Vad är normal konverteringsgrad på en måndag, hur påverkas försäljningen på helger och varför minskar bounce rate alltid efter att vi skickat ut nyhetsbrev till våra medlemmar?
Pröva själv, det är gratis och funkar med Google Analytics, Twitter, Facebook och New Relic (dock tyvärr inte med Adobe Analytics).
Using more data visualisation to understand and detect valuable insights in big data will become increasingly important to present accurate analytical insights and results in a more user-friendly and simpler format to business users. [Från artikeln Big Trends 2014]
Återkommer på torsdag med bild på underverket..
Vad bra, ser att de har stöd för Adobe Analytics till skillnad från Geckoboard. Tack för tipset!
Kan även rekommendera http://www.klipfolio.com/ som hämtar från betydligt fler källor och har fler möjligheter att manipulera data.