Therese Reuterswärd

din konsult inom ehandel och digital marknadsföring

Landat i London på #AdobeSummit

Så där ja. Incheckad och nedbäddad på Grosvenor Hotel i London, redo för två dagar på Adobe Digital Marketing Summit 2012. Adobe Summit är till för digitala marknadsförare, annonsörer, marknadschefer, utvecklare och affärsutvecklare. Det ska bli sjukt kul att få lyssna på marknadsledande företag, experter och gurus från hela världen.

Det här vill jag lära mig mer om

Jag laddar med room service, 48hrs internetaccess och med att plugga in MacBooken i medhavd konverterare. Såg på kvittot att jag fått en Executive Suite, och detta kommer jag att utnyttja till max! Det är verkligen ett fint hotell jag bor på. Kolla in lobbyn.

Frågor att sova på

Hur länge kan man köpa lönsamma klick via Google AdWords och när förlorar man pengar på att inte göra det?  Vad är vinstmarginalen på en hotellbokning? Ökar eller minskar Life Time Value med varje ny konvertering kunden gör? Hur stor kostnad är det för oss om kunden kommer tillbaka och konverterar via en betald kanal igen, jämfört med att använda våra egna kanaler för sina nästkommande köp? Är en ny kund är mest värd? En återkommande gäst ger ju garanterade intäkter?

Sådant snurrar i mitt huvud medan jag äter min Croque Madame och läser Seth Godins blogg.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Tillbaka till toppen