Therese Reuterswärd

din konsult inom ehandel och digital marknadsföring

Överväldigad på #adobesummit

Kan man bli överväldigad när man själv betraktar sig som en digital expert med kompetens i absolut framkant? Svaret är ja, och när man inte längre känner så inför möten, föreläsningar, nyheter och fallstudier så borde man byta bransch!

Höjdpunkter från dag 1 på Digital Marketing Summit

Sök – Chevrolet experimenterade med att stänga av PPC-annonsering för generiska nyckelord där de ändå hade hög organisk rank. Resultatet var överraskande – ett ofattbart tapp på 474% i konverteringar.

Marknadsföring – Skifta till en Customer Obsessed Organisation. Företag som satsar på interaktiv marknadsföring och digitalt relationsbyggande blir sökbara. Konsumenter blir exponerade för dem trots att företaget kanske inte är marknadsledande i sitt segment.
Automation and optimization is key. Say goodbye to the Last Click model. Say hello to Attribution

Mobilt – Mobile makes everything a medium (food, buildings, newspapers). Ju fler skärmar desto bättre, brand recall ökar. Men säkerställ Multi plattform brand experience.

Ledarskap – Encourage current and former employees to find digital talent. Stop focusing on business needs. ”We need that, we want to do that: Marketing wants to, HR wants to, PR wants to”. Create insights from the data – No more Adhoc reports to justify adhoc initiatives and campaigns

Arianna Huffington at #adobesummit

Och nu kommer Arianna Huffington upp på scen. Ni läser väl Huffington Post? Hon pratar om att ständig uppkoppling gör oss mindre i kontakt med oss själva. Se hennes berömda TedTalk om att nyckeln till framgång och lycka är Get more sleep!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Tillbaka till toppen