#ThereseTipsar är tillbaka! Samma form, ny tajming (måndagar) men annars samma trogna länksamling med de senaste nyheterna och skvallret från internetbranschen.

  1. Posthaven Offers Posterous Refugees a Replacement that Will Never Shut Down (Because You’re Paying for It)
    Nu stänger (som förväntat) Twitter ner den uppköpta tjänsten Posterous. En häftig blogg/bildplattform som jag jublade över för snart tre år sen i det här inlägget om autopostning. Via sajten Posthaven kan du för $5/mån registrera din egen URL och börja om på nytt igen om du vill. Missa inte heller denna guide för hur du exporterar allt innehåll från Posterous.
  2. Digitala veckan: Hatet, Twitter-söket och nytt från Evernote
    Vilka fler sammanfattningar à la ”veckan som gick” finns det därute i bloggosfären? Jag gillar den här från internetworld
  3. Prisad E-handelssajt lanserar ny nätbutik
    Jag lyssnade på Nelly.com berätta om hur de använde Apptus i höstas – det känns verkligen som en mogen produkt, och det märks på ehandels-sajterna som anlitar dem.
  4. How successful online businesses create urgency: 10 examples
    Som ehandlare är ökad konvertering det allra heligaste. Berömda webbsajter berättar här hur de förmedlar känslan av att hitta den sista produkten i lager, att hinna köpa innan tidsbegränsat erbjudanden går ut eller att lägga vantarna på något som alla andra också velat köpa.
  5. Sociala medier kräver närvaro och resurser – Computer Sweden
    Närvaro i Sociala kanaler innebär outtalat att du lovar att finnas tillgänglig och mottaglig i alla lägen. Det är ju också det som skiljer det från de flesta andra kanaler! Men historien är full av företag som köper sig fria genom att ”anpassa engagemang efter förmåga”. Dvs mellan klockan 9 och 17 på vardagar. Bra skrivet av @bisonblog
Coop och den gulfenade tonfisken
Coop hanterade krisen likt fina fisken.