Jag har tidigare skrivit om 7 sätt att mäta satsningar i sociala medier. Har ditt företag kommit en bit på vägen med att bygga relationer online? Så här vet ni att ni kommer att lyckas även framöver:

Ni kommer att lyckas om..

..ni har lyckats ändra gamla tankebanor. Ni sätter mål precis som inför vilken annan investering som helst, men målen är inte nödvändigtvis finansiella! Ni mäter dem i besökstrafik, konverteringar, relationsbyggande och ”surr”.

..ni har tagit fram era första mätetal. Ni vet vad som sägs om ert varumärke, er produkt eller organisation i bloggar, mikrobloggar och sociala nätverk. Ni jämför era mätetal med hur det ser ut för konkurrenten.

..ni har tid. Ni har åsidosatt tid för att justera er närvaro och er övervakning av det sociala medielandskapet. Ni experimenterar och undersöker vad som fungerar för er. Ni har avsatt resurser för att kontinuerligt interagera och ta kontakt med er publik.

Go get them!