Jag är övertygad om att Dagens Industri anstränger sig enormt för att komma på nya format som är värdefulla för de annonserande kunderna. Men takeover av startsidan? Verkligen? Jag vet inte vad företaget PWC gör och inte heller framgår det…
Etikett: Fallstudier
Wheat Thins gör reklamfilm av kunder i sociala medierMan blir nästan rörd. Men hur fick de tag på tweepsens fysiska adresser? Om jag vore Leif PagrotskyVad ska Leif Pagrotsky göra nu, när han blivit så ögonblickligen populär på Twitter? Är han…
YouTube Highlights 2/3/2011Senaste inlägget i serien YouTube Highlights som släpps med ett par veckors mellanrum. Denna handlar t.ex om dokumentären LIfe in A Day – en 90 minuter lång film ihopklippt av tusentals användargenererade videoklipp från världens alla hörn uppladdade…
Nu håller jag på att förbereda min presentation till konferensen Webbdagarna men behöver er hjälp! Min tanke var att prata om de värsta sociala medietabbarna i Sverige och utomlands. Vad gjorde man för fel? Men också berätta hur det gick sen, hur…
Seth’s Blog: Making meetings more expensive Bra idé men hur irriterad skulle man inte bli på den där ”mötesfen”? Utdrag: If you hire a ”meeting fairy”, every time you call a meeting it’s going to cost more to organize. But…
Facebook på jobbet – exempel från SATSI min egen verklighet har det här med Facebook i jobbet blivit väldigt aktuellt på sistone. Här skriver @jocke under på galenskapen i att blocka Facebook för medarbetarna på SATS, om varför man inte…
Gap and the GPS-Equipped Reindeer Haha, vad coolt! Klädkedjan GAP har satt gps-sändare på renar och använder dem för att delta i utmaningar och tävlingar. Om man tippar på rätt ren vinner man i form av rabatter hos klädmärkets butiker….
Det här är alltså inte så man ska hantera en kris via sociala medier. Om du missat detta, kan jag tipsa om att läsa storyn och lärdomarna från när Nestlé trampade i socialamedie-klaveret.
Jag menar det verkligen. Här googlar man på något så oskyldigt som dammsugarpåsar och hamnar på ”Karl Sven Erikssons blogg” som inte är en riktig blogg utan en svada av SEO-länkbeten, upprepningar och fejk. Ett inlägg med jämna mellanrum som…
..är namnet på Björn Borgs underbara onlinekampanj. På love.bjornborg.com uppmanas folk att fotografera sig själva i Björn Borg-underkläder och ladda upp bilder till sajten. Varje måndag väljs ett av bidragen ut till ”Swedish Export of the week” och vinnaren belönas…