Therese Reuterswärd

din konsult inom ehandel och digital marknadsföring

Therese Tipsar 5 januari 2011

  1. Seth’s Blog: Making meetings more expensive
    Bra idé men hur irriterad skulle man inte bli på den där ”mötesfen”?  Utdrag: If you hire a ”meeting fairy”, every time you call a meeting it’s going to cost more to organize. But this means you’ll call fewer meetings, those meetings will be shorter and more efficient. And in the long run, you’ll waste less time and get more done”
  2. Emanuel Karlsten om Volvochefernas korkade ledarskap
    Kunde inte sagt det bättre själv. Vänkretsen på Facebook är, precis som Emanuel skriver, en vänkrets, inte ett journalistdrev, och det man lättar sitt hjärta med är inte ett pressmeddelande. Vad menar man från Volvo är den faktiska skadan mot varumärket här? Och varför sätter man det inte i perspektiv eller går till botten med problemet. Jag kan bara tro och hoppas att det låg något mer bakom uppsägningen som inte avslöjas i den här debatten.
  3. 10 Websites to Watch in 2011
    Jag blir lite extra nyfiken på Klout och Hipmunk. Du?
  4. Fortum Active
    Energibolaget Fortum satsar på en engagerande Social Media-kampanj med Fortum Active – ett gym där man genererar sin egen el, och för varje kwH dras motsvarande kostnad av från elräkningen. (Nej det är inte verklighet, men en förbannat bra pitch från studenterna på Berghs. Har du inte kollat videon så gör det!)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Tillbaka till toppen