Jag tycker att alla som blir tillfrågade av studenter inför exjobb och uppsatser ska tacka ja till att bli intervjuade. Jag hade älskat att få inblick i företagsvärlden medan jag pluggade! Tyvärr är det så att man på den 5 år långa utbildningen jag gick på KTH varken lär sig vad ROI står för, vad som skiljer PR från Marknadsföring, vad Brand Awareness och Path to Purchase innebär eller vad en kommunikationschef sysslar med..

I höstas föreläste jag i kursen Social Media Technologies på KTH. Även Ted Valentin har föreläst på KTH och Martin Deinoff från Creuna pratade på Medieteknik Branschdag.
Studenter jag träffat – och deras examensarbeten
- Sociala medier som kommunikationsväg mellan företag och konsumenter – Camilla Blom och Emma Lindén
- Hantering av kundrelaterade inlägg i Sociala Medier – Ola Ström och Chen-Pong Lam
- Social Media Strategy for Increased Activity – A case study at Ericsson Labs – Mikael Palm
Kandidatuppsatser som blir klara i maj 2011
- Bemötande och kundkontakt vid marknadsföring i Sociala Medier – Gustaf Lundström och Oscar
- Studie av vitvarutillverkare och deras närvaro i Sociala Medier – Jonathan Kugelberg och Robin Merken
