- Barry Schwartz on the paradox of choice | Video on TED.com
”It was better back when it was worse” Ett TedTalk om varför valmöjligheter gör oss paralyserade och olyckliga. Lite offtopic men väldigt intressant lyssning. Det här ämnet är verkligen en konversationsstartare. - LinkedIn Lets Companies Post Status Updates
Två gånger igår fick jag tillfälle att berätta om LinkedIns nysläpp: möjligheten för en Company Page att posta statusuppdateringar. Grymt bra för att göra sina följare uppmärksamma på nya jobbannonser t.ex. Statusarna har en begränsning på 500 tecken och kommer att synas dels på företagssidans Overview page, och även i ditt eget news feed om du följer företaget i fråga. (Bild nedan!) - Så påverkar bloggarna dina kunders inköp – Internetworld
Återigen har @kullin gjort ett fantastiskt jobb för att ta fram siffror och data som visar hur stort inflytande vår sociala sfär egentligen har för de köp vi gör. Perfekt för dig som behöver göra en övertygande presentation om ehandel eller sociala medier för ledningen på företaget. - It i människans tjänst – en digital agenda för Sverige
Sverige ska vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter. I denna digitala agenda beskrivs hur man ska gå tillväga. Vad tror ni? - Cornell Chronicle: Tweets reveal worldwide moods
Det här är coolt. Forskning baserad på folks tweets visar att oavsett dag i veckan så har mänskligheten samma humörsvängningar. Oavsett social gruppering, kultur eller kontinent så är vi exempelvis alltid glada på morgnar och kvällar. ”In some ways, the study confirms longstanding assumptions that people experience similar moods at similar times of the day.”
