Therese Reuterswärd

din konsult inom ehandel och digital marknadsföring

Radikal transparens lönar sig

I den gamla världen var det de med mest information som hade mest makt. Men nya medier har satt maktbalansen ur spel – den som blir framgångsrik i dag är den som delar med sig.

Häromdagen fick jag en fin kommentar på ett blogginlägg. Det kanske inte kan kallas radikal transparens att jag skriver om resultat från mitt jobb, men det gör mig glad att när jag delar med mig så uppskattas det och kommer till nytta!

The winner takes it all

Man får så mycket mer ut av att dela med sig av det man kan. Tack för dina genialiska tips, det inspirerar.

Jag är likadan privat, med mig blir det inga omsvep, försköningar eller vita lögner. Ibland tar det musten ur mig att alltid vara uppriktig. Särskilt i vissa umgängen där varje individ har sådan stenhård/skör image att inte ett misstag, en svaghet eller en imperfektion undslipper dem.

Det är min fasta övertygelse att både privatpersoner och företag som är genuina, transparenta och öppna är morgondagens vinnare. De som stänger in, täpper till och satsar på sin image – de blir förlorarna.

Om du vill fördjupa dig och läsa om hur exempelvis Walmart varje år publicerar hållbarhetsmål som inte uppnåtts, läs boken Who cares wins – How to enhance your bottom line through socially responsible business

3 kommentarer på ”Radikal transparens lönar sig

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Tillbaka till toppen