Therese Reuterswärd

din konsult inom ehandel och digital marknadsföring

Guld i sociala medier för Aladdin

Vet du vad Bees Awards är? Det visste inte jag heller men nu har jag läst på :) Bees Awards har startats för att uppmärksamma de bästa exemplen av sociala medier i praktiken. I onsdags vann Aladdins kampanj ”Rädda julen” guld i Bees Awards. I juryn satt bland annat Johan Ronnestam.

Vad gick kampanjen ut på?

Lagom till Aladdins 70-årsjubileum skulle en ny pralin in i asken, och en pralin skulle ut. Folk uppmuntrades att gå in på en sajt och rösta för att behålla sin favoritpralin. Kampanjen fick stort engagemang och resulterade i att ägglikören röstades ut ur Aladdinasken. Den mest favoriseade pralinen blev Körsbärslikören (!)  som fick behålla sin plats. Resultatet av utröstningen har vållat många men lama protester, bland annat på Facebook. Spana in grupper som Aladdinskandalen och Döda körsbärslikör.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Tillbaka till toppen