Therese Reuterswärd

din konsult inom ehandel och digital marknadsföring

Charlie Sheen – the winner takes it all

I veckan som gick har debatten gått varm kring att vi svenskar gör kändisar av bloggare som viker ut sig, skapar skandaler och gör bort sig i media. Alexander Schulman var en av de som påstod att USA är en förebild när det gäller att uppmärksamma kvalitativt innehåll och människor med genuina budskap. Därför känns det på sin plats att visa upp exemplet Charlie Sheen. Igår satte herr Sheen (känd från bl a Two and a Half Men) ett Guinness World Record som den person som på kortast tid fått 1 miljon followers på Twitter.  (Det tog honom 25 timmar och 17 minuter).

Winning..?

 

Ett besök på @CharlieSheen avslöjar en person som är hög på livet, med ett storhetsvansinne och självförtroende som gränsar till det maniska. Med inlägg som ”Winning..!” ”Still Winning” och ”You can’t stop this Tigerblood” är det svårt att tro hans ord när han förnekar drogmissbruk och bipolära tendenser.

I kommentarerna till hans bilder kryllar det av anhängare, både manliga och kvinnliga, som hejar på honom, som avundas hans livsstil och självförtroende och som t.o.m undrar om de kan få hänga på och ”do some grams”. PR-kupp eller uttryck av en person som mår väldigt, väldigt dåligt?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Tillbaka till toppen