4 svar

  1. Therese Reuterswärd
    21 november, 2014

    30-35% låter jättebra. Kul! Och tack för att du läser.

    Svara

  2. Åsa
    20 november, 2014

    Har en optikbutik med pytteliten nätförsäljning. Skickar cirka 3000 mejl / gång (4-5ggr/ år) och har en öppningsgrad på 30-35%. Har inte haft någon segmentering, men ska så klart börja finjustera här framöver. Tack för alla fina blogginlägg Therese!

    Svara

  3. Gunnar Ålund
    10 oktober, 2014

    Hej! Intressant, ser även en annan aspekt av e-postmarknadsföringen i diagrammet som jag tycker står ut. Att 30%, dvs 1/3del av undersökningsbasen slänger eposten UTAN att ens öppna! Och då är det ändå indivder som har e-handlat tidigare, om jag läser rätt? Jag hade nog förväntat mig att den andelen skulle vara betydligt lägre…. Det hade ju även varit kul att få reda på hur stor del av de som ”skummar för mer info” verkligen agerar och köper på utskicken.

    Svara

  4. Martina
    2 oktober, 2014

    Jag jobbar på ett globalt B2B företag, med användare som prenumererar på våra tjänster och alltså betalar en månadsavgift för vårt online-verktyg. De nyhetsbrev vi skickar till befintliga kunder brukar ligga runt 20%. Vår känsla är att det borde ligga högre då våra befintliga kunder redan har intresse av vår information… Hur skulle ni andra se på det?

    Svara

Lämna ett svar

 

 

 

Överst på sidan
mobil skrivbord