Man hoppas att man aldrig kommer att hamna där. Scrolla ner för att se exempel på riktiga tabbar vid placering av digitala annonser!

Värna om ditt varumärke – säkerställ att annonser inte hamnar i oönskade sammanhang

  1. Se över reglerna för uteslutna placeringar för kontextuell displayannonsering och undantag för kategorier av klipp ni inte vill synas tillsammans med på YouTube
  2. Sätt upp rutiner och regler för godkännande av sajter till ert affiliateprogram. Besök sajter som nyligen accepterats ett par veckor efter godkännande.
  3. Undvik run-of-site placeringar eller liknande köpt displayutrymme där du har begränsad kontroll
  4. Skriv en lathund för att avgöra när varumärket förekommer i negativt sammanhang – det hjälper mediebyråer, annonsnätverk och andra medarbetare att snabbt fatta egna beslut om nedtagning.

Exempel på tvivelaktiga placeringar av annonser


Man skrattar åt andras misstag, men det kan vara du själv nästa gång..

Sprid gärna vidare!
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Email this to someoneBuffer this page