Therese Reuterswärd

din konsult inom ehandel och digital marknadsföring

Therese Tipsar 9 maj 2011

  1. 24 Hours Live – Sammanfattning
    I fredags deltog jag i livesändningen #24live dels IRL på Clarion och senare bakom datorn under kvällen och natten. Det var många lärdomar som herrarna Adlén och Ronnestam portionerade ut under dygnet – här kan du läsa deras punktlistor och sammanfattningar.

    Inspelning av 24live i fredags
  2. Allure: Be Nice or Be Silent
    I ett utskick till sitt nätverk av skönhetsbloggare bjöd tidningen Allure in till att testa och utvärdera produkter från tidningen, men avslutade med uppmaningen: ”If you can’t say anything nice, don’t say anything at all.’ Senare gick chefredaktören ut och beklagade den olyckliga formuleringen. Alla, såväl marknadsförare som konsumenter, vill ju se ärliga recensioner därute – oavsett om de är positiva eller negativa.
  3. Googla för helvete – Sökhjälp i Google för sökhandikappade
    Okej, vi fattar. Men jag måste bara tillägga att det stör mig nästan ännu mer när folk svarar på en tweet med en URL. Anledningen till att man twittrar ut frågan är ju för att man vill ha trovärdiga, äkta, kortfattade svar från de man känner. Plus att man kanske inte har möjlighet att slänga upp en webbläsare och börja researcha från mobilen.
  4. Listandtell
    När de sociala kanalerna går varma med ett reklambudskap för en ny tjänst eller app – då blir jag nyfiken. Det här verkar vara en mix mellan Delicious och Evernote. Spara webclips och memes i listor, med betyg, etiketter och rankning med möjlighet att dela dem med andra. Jag håller korpgluggarna öppna efter en lansering!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Tillbaka till toppen