Therese Reuterswärd

din konsult inom ehandel och digital marknadsföring

Therese Tipsar 8 april 2011

  1. Funding social media with the price of a single ad
    Vilka pengar krävs det för att med reklam göra ett tydlig avtryck i sociala medier? För ett pris motsvarande ”baksidan av en nationellt tidningsmagasin (USA)” har du råd att anställa 1-2 community managers på heltid. Betala för en tjänst för omvärldsbevakning, ett analyspaket samt bygga en contentplan. Dessutom har du råd att bygga en kampanjsajt som stödjer user-generated content och addera budget till en PPC-kampanj eller till SEO.
  2. Facebook’s ‘like’ button does little as a marketing tool
    En ny studie från Forrester visar att Facebook inte är en spelare att räkna med inom e-commerce. Anledningen, hävdas det, är att Facebookanvändare främst är ute efter att socialisera med varandra, inte efter att söka efter produkter och hitta köpställen.
  3. Social Media Has Little Impact On Website Traffic
    Intressant! I motsats till nedan nämnda rapport (som visar att de flesta företag upplever ökad webbtrafik från sociala medier) säger denna att knappt 1% av sajttrafik härstammar från den Sociala Webben. Däremot kan man dra slutsatsen att dessa besökare spenderar mer pengar på hemsidan, är mer nöjda med sin kundupplevelse och är mer lojala än övriga användare.
  4. 2011 Social Media Marketing Industry Report
    I den här (kostnadsfria!) 41-sidiga rapporten får du bl a reda på: How much time do marketers invest with social media activities? Which are the top benefits of social media marketing and how time invested affects results?
    Which are the most used social media tools and services? Ladda ner idag!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Tillbaka till toppen