1. Ansvar för andras kommentarer
    Intressant om lagstiftning i sociala medier. Som ägare till en Facebooksida eller en blogg är det ditt ansvar att ta bort kränkande kommentarer och personuppgifter (enl PUL) annars blir du skadeståndsskyldig. Sveriges Kommuner och Landsting kontrar med att sådana inlägg är att betrakta som allmän handling och inte bara kan raderas hur som helst.
  2. Jurassic Park, Molnet och IT-chefen
    Vi som har fått smak på allt som är görbart tack vare Cloud Computing (att arbeta i molnet) kommer att hitta ett sätt att fortsätta göra det på vår arbetsplats. Inte för att vi är rebeller eller otrevliga, utan för att vi vet att vi kan göra ett bättre och mer effektivt jobb. Tillsammans ska vi utmana dinosaurierna!
  3. Social TV – the battle for ad space
    När det snackas om serier och TV-program på Facebook och andra sociala sajter påverkar det tittarsiffrorna. Nu siktar de sociala nätverken på en del av TV-reklamkakan.
  4. 10 ways to segment visitors using Google Analytics
    Jobbar du som jag med onlinemarknadsföring så är Google Analytics tecknet på hur bra du lyckas med dina digitala kampanjer. Något som jag håller på att lära mig är att sätta upp avancerade segment. Här är en bra (och lång) artikel i ämnet med tips på användbara segmenteringar.