1. Customers demand omnichannel communication but they still prefer voice
    Den omnikanalvana köparen är av naturen otålig: Av 7000 tillfrågade svarar 71% att de väljer att ringa till företag som inte svarar via mejl. När ett inlägg i sociala medier förblir obesvarat så plockar 55% upp luren i stället. Får man inget svar via telefon kommer 54% att försöka ringa igen. Så trots att vi förväntar oss en aktiv kunddialog i samtliga medier och kanaler, litar vi på telefonen som det säkraste alternativet.
  2. Convenient tools for a blogger, corporate or personal
    Även om du inte bloggar varje dag finns smarta verktyg som kan hjälpa dig att bli mer effektiv. Feffe tipsar om smarta tjänster för att ändra storlek på bilder, hålla reda på hashtaggar, få spridning på innehåll och mycket mer.
  3. 10 tips för effektivare möten « Chef.se
    En av mina svagheter är att jag gärna spenderar mötestid på ”laget runt” och småsnack om vad som hänt sen sist. Den här artikeln tipsar om att fokusera möten på prioriterade punkter och att istället avsluta med en frivillig diskussionsstund – där de som vill kan stanna för att diskutera övriga frågor.
  4. Inside the Facebook News Feed: A List of Algorithm Factors
    Nu har Facebook börjat minska förekomsten av alltför reklamiga inlägg. Sådant som bedöms för PR-betonat kan t.ex vara att locka folk att köpa en produkt eller installera en app, eller att uppmana till att delta i en tävling. Även poster med identiskt innehåll som ett sponsrat inlägg kommer att bestraffas med lägre synlighet.
  5. Icas e-handelspilot gick hem – nu laddar de skarpt för hösten – Computer Sweden
    Eftersom jag jobbar med försäljning av kaffe så är jag fascinerad av ICAs matförsäljning på nätet. Snart finns ICA med ehandel för 35 nya butiker i Stockholm. Ett så stort butiksnät är såklart en fördel när många vill kunna beställa varor på nätet och hämta ut sina färdigpackade kassar i butik. I Linköping har ICA även byggt en särskild Drive Through där det går att köra in och hämta matkassarna utan att gå in i affären.
Thomas Lundvall på ICA Maxi. Utlämning av förbeställda varor MAXI Linköping ICA Bild: Mikael Svensson
Utlämning av förbeställda varor på ICA MAXI Linköping. Bild: Mikael Svensson
Sprid gärna vidare!
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Email this to someoneBuffer this page