1. Så ska vi vinna tillbaka den goda läsardebatten – DN.se
    Det här gör mig glad! En redaktion som lovar att skribenter och journalister själva ska delta i diskussionen i kommentarsfälten, samtidigt som man bygger om kommentarsfältet med Facebook connect. Tyvärr kunde jag inte logga in med FB och när jag hade kommenterat och klickat ”skicka” så försvann allt jag hade skrivit.  #fail :(
  2. Sanningen bakom Googles “Don’t be Evil”
    Är Google de ”schyssta lirare” som vi förknippar dem med? Vad står egentligen devisen ”Don’t be evil” för och lever de upp till det i alla lägen? När Google nyligen fälldes i rätten för att ha godkänt olagliga adwords höjde tidningar eller journalister knappt ett ögonbryn. Varför granskas inte sökjätten på samma manér som andra väsentligt mindre företag?
  3. 10 mijoner Euro investeras i iZettle
    Aldrig hört om svenska revolutionen iZettle? För att genomföra en transaktion med iZettle kopplar man in en chip-kortläsare till sin mobiltelefon, anger beloppet och en kort beskrivning av objektet man säljer, tar en bild och infogar köparens kreditkort. iZettle skannar chipet och innan man trycker ”Betala”, kan kunden på enhetens skärm se alla detaljer för att bekräfta köpet. Programmet kan även sända ett kvitto till kundens e-postadress. iZettle sätter sedan in pengar på säljarens konto nästkommande bankdag. Fantastiskt!
  4. Sommaren då varumärket gick på semester
    Ja, kanske borde företagen också börja fokusera på sin frånvaro i sociala medier? Intressant reflektion kring satsningar som aldrig blir bättre än en enskild invivids och anställds personliga enagemang.