Therese Reuterswärd

din konsult inom ehandel och digital marknadsföring

#ThereseTipsar 5 augusti 2013

  1. Netflix Makes Recommendations More Personalized By Adding Individual User
    Om delar Netflix-konto med någon annan brukar du säkert få irrelevanta rekommendationer baserat på den andra personens historik och preferenser. Men nu lanserar Netflix ”Taste profiles” så att varje användare kan skapa sitt personliga bibliotek. För närvarande är detta endast tillgängligt för nya kunder, men kommer förhoppningsvis att rullas ut till befintliga användare under de närmaste veckorna.
  2. Official Blog: Starbucks’ WiFi goes Google
    Att Google tar över IT-infrastrukturen på platser där studenter, entreprenörer och turister tillbringar stor del av sin mobila surftid, känns inte alls oväntat. På Starbucks får nu kafébesökare snabbare (och fortfarande kostnadsfri) WiFi-uppkoppling.  På ett Starbucks med Google-bredband kommer man att kunna surfa upp till 10x snabbare och i storstäder med Google Fiber kan man uppnå en anslutning som är upp till 100x snabbare.
  3. Nu går det att bädda in sina Instagrams | Jenny Canborn
    Sedan i mitten av juli fungerar det att bädda in sina foton och videor från Instagram på en egen webbplats eller blogg! För att hämta embedkod behöver du gå in på din Instagramprofil i webbrowsern och klicka på den bild som du vill använda. Tack @canborn för tipset!
  4. Så bygger du upp din e-postmarknadsföringslista | Wolber
    Superbra artikel med enkla tips för hur man rekryterar fler intressenter och prenumeranter till sin epostdatabas. Som vanligt med artiklarna på wolber.se inspirerar guiden till att sätta igång direkt!
  5. Twitter IPO in the works?
    En platsannons  på LinkedIn antyder att Twitter förbereder för en börsintroduktion. I den här korta videon spekulerar man i när, och till vilket värde, Twitter kan komma att börsnoteras.
  6. Facebook to Allow You to Better Hide and Customize What Posts and Ads Show Up in Your News Feed
    Facebook rullar ut möjligheten att dölja och anpassa vilka inlägg (och annonser!) som ska visas i ens nyhetsflöde. Med nuvarande hideknappen har vi marknadsförare ingen aning om anledningen till att någon döljer en post, en uppdatering eller en video. Med denna nya förändring kan vi äntligen få insikt i vad som uppskattas och inte. Netflix profiles

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Tillbaka till toppen