1. Checking Work Email at Night? Here’s Why You Should Stop
    Nu är det bevisat! Det är skadligt både för kropp och själ att kolla jobbmejlen i sängen innan man går och lägger sig!
  2. Planera för framgång i digitala kanaler | Sara Öhman – Digital marknadsföring
    Sara skriver om vikten av planering och struktur för att kunna reagera kvickt och flexibelt när tillfället presenterar sig: ”När möjligheten till att rida på den sociala vågen uppenbarar sig har vi bara fåtalet timmar på oss att fånga den. Rätt innehåll, på rätt ställe, vid rätt tillfälle fungerar bara om din organisering kring innehållsmarknadsföring är dynamisk. Utan tydliga ansvarsområden och roller inom innehållsmarknadsföring blir inget gjort: rutiner för hur vi skapar och sprider innehåll är viktigt.”
  3. Humagic – Marketing automation – samla in, bearbeta och förse dina säljare med kvalitativa leads
    Det här frukostseminariet ska jag gå på, ett hett tips som dessutom är kostnadsfritt! Lär dig om Marketing Automation av Peter Svenonius. Passar dig som jobbar som marknadschef, försäljningschef eller har intäktsansvar.
  4. Fake reviews are illegal
    Om du någonsin funderat på (låta någon) posta en fejkat positiv recension om ditt företag, tänk om. Det är till och med otillåtet att motivera kunder att skriva recensioner mot gåvor, rabatter eller betalning. Tänk på det!
  5. 8 Ways to Get More Google+ Page Followers
    Många är överens om att G+ är effektivt för content marketing och SEO, men att användandet är för lågt, och därför blir det ett moment22. Här är dock åtta tips på hur man lyckas på G+ om man ändå beslutar sig för att sätta igång.
  6. Bitcoin, beacons, curling – de hetaste digitala trenderna 2014
    Årets digitala trender handlar om att optimera användarens upplevelse, att curla, se till att oönskade trösklar försvinner och att förenkla och digitalisera små och enkla saker i vår vardag, skriver Hanna Kastås på socialbusiness.se.
  7. Amazon vill skicka saker du ännu inte köpt
    Har du hört om ”anticipatory shipping”? Det går ut på att varor skickas till utvalda transporthubbar i områden där en vara förväntas sälja mycket. Amazon räknar med andra ord ut vad du sannolikt vill ha och skickar det till ditt område innan du köpt det. Love it!