1. Twitter to be ‘official narrator’ for London Olympics under NBC deal, says WSJ
    Twitter och NBC går ihop för att skapa en officiell OS-sajt, med Twitter som den huvudsakliga motorn för att rapportera kring spelen. NBC hostar sajten med tweets från idrottare, fans och TV-personligheter, och pushar den i alla sina TV-sändningar. Varken NBC eller Twitter betalar den andre parten för upplägget, men för Twitter är det ett gyllene tillfälle att nå en ännu större publik (och sälja ännu mer annonser). Enligt Wall Street Journal har Twitter förberett för OS i flera månader. De har hjälpt idrottare och nationella idrottsorganisationer att komma igång med Twitter, och de har uppmuntrat företag att köpa annonser lagom till OS.
  2. YouTube – Community Guidelines
    Håller du med om att texter, från offerter till instruktionsböcker, alla borde vara ett ”Hallelujah reading moment”? Här ett utdrag från YouTube’s community guidelines. Precis så ska det se ut: ” Vi begär inte att du ska uppföra dig som om du var omgiven av nunnor, gamlingar och hjärnkirurger. Vi vill bara inte att du ska missbruka sidan. Alla nya och coola funktioner på våra mötesplatser bygger på att man kan lita på varandra. Vi litar på att du tar ditt ansvar, och miljontals besökare lever upp till våra förväntningar – hoppas du också gör det”. Tipstack till @thejennie som bloggat om just detta.
  3. I’m leaving the internet for a year | The Verge
    Apropå att ”gå offline” i dagens klimat av vissa anses vara något av en lyx – kolla in Paul Miller, tech-skribent på The Verge. Han går just nu offline i ett år (!). Tipstack till Olof Lindholm som mejlade och uttryckte sin avundsjuka, fascination, förundran och uppgivenhet inför det här påhittet. Vad säger ni andra?
  4. Yahoo! Appoints Marissa Mayer Chief Executive Officer
    Nu har det gått en vecka sedan nyheten att Marissa Mayer (min idol) efter 13 år på Google kommer att börja som VD på Yahoo. Hon var en av de 20 först anställda på Google och dessutom deras första kvinnliga utvecklare. Marissa Mayer ligger bland annat bakom Gmail och den strikt hållna och avskalade designen på Googles startsida. ”She stands for a work hard/play hard, product- and engineering-driven culture, and Yahoo has been missing that for years”, säger en talesperson från Yahoo. Om du tål att bli upprörd – kolla in rubriksättningen som Aftonbladet väljer för nyheten om Marissa Mayer.
Aftonbladet.se beskriver rekryteringen av Marissa Mayer.
Sprid gärna vidare!
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Email this to someoneBuffer this page