1. Twitter Advertising: The new Twitter Ads center
    Vad som gör den här uppdateringen spännande är att Twitter gör det lättare för oss annonsörer att förstå vår målgrupp. Genom att rapportera om användares aktiviteter och intressen, kan Twitter hjälpa till att måla en bättre bild av de man vill ska nås av ens annonser. Bland annat kan man se vem som interagerar (svarar, retweetar, klickar) på sponsrat innehåll och promoted tweets.
  2. Pinterest Web Analytics | Pinterest for Business
    Kanske old news vid det här laget, men om du har missat det så har Pinterest lanserat ett nytt verktyg för webbanalys på sin plattform, vilket gör det möjligt för dig att spåra vad som pinnas från din sajt, hur mycket trafik som kommer från inlänkar på Pinterest os.v.
  3. http://techcrunch.com/2013/03/13/google-nelsen-mobile-search/
    Visste du att 55% av alla konverteringar från mobila sökningar sker inom den första timmen av sökningen? Googles Product Marketing Manager Ben Chung tror att människor som använder mobilen för att söka är närmare ögonblicket som leder till ett avgörande beslut och är därför redo att agera omedelbart.
  4. Upp ur Sthlm för iPhone
    Upp ur Stockholm är en iPhoneapp som berättar om du ska vara långt fram eller långt bak i tunnelbanevagnen beroende på vart du ska efter att du stigit av.  Appen är gratis och är perfekt för dig som inte fick åka tunnelbana förrän du var tretton och missade de avgörande åren då hjärnan kunde lära sig uppgångarna utantill..

Upp ur Stockholm app för iPhone