1. Teenagers Don’t Want to ”Like” Your Company on Facebook..
    De flesta 12-17 åringar säger att de har förtroende för sökmotorresultat och för TV. Men en minoritet säger att de litar på det ett företag skriver i sociala nätverk. Den här artikeln bekräftar att för att charma den unga generationen måste man lyssna, hjälpa och visa mervärde, och gärna låta dem ta första steget i en konversation.
  2. ByråTweets – Sveriges byråers tweets samlade på ett ställe
    Det här kan vara värt att bokmärka om man jobbar inom byråvärlden. En Twitter-mashup med tweets från Sveriges reklambyråer, PR-byråer och webbyråer. Farfar, Creuna, Garbergs, GoodOld mfl återfinns i flödet. Tack @rockspindeln för tipset!
  3. Svenskt sök får Google att se in i framtiden – IDG.se
    Det här är läckert! Särskilt om det inte bara är olika publika kalendarium som indexeras utan även sociala nätverk som Ditto (vad ska du göra idag?) och söktrender, vilket Google redan visat stämmer läskigt bra som prognos över det verkliga framtidsresultatet.
  4. Reaktionerna | Kwasblogg
    Jack publicerar i efterdyningarna från Bloggbimbodebatten, de svar han fått från företag som nu säger sig ha tagit bort sina annonser hos Kissie. Tele2, NetOnNet och Interflora är några av dem.
  5.