1. Digital marknadsföring och siloarbete
    Intressant sammandrag från Digital Knowledge Day: Kan den virala och sociala marknadsföringen ersätta den traditionella? Vad krävs egentligen i form av kritisk massa, spridning och marknadsföringsbudget för att lyckas med ”virala” kampanjer? Missa inte heller diskussionen om att arbeta i silos, och hur det hindrar organisationen från att uppnå sina mål.
  2. The Booster Project by KTH
    De som ofta får positiv feedback på sitt beteende har större tilltro till sin egen förmåga att lyckas, och har större sannolikhet att klara av det. ”The KTH Booster Project” är en Facebook-applikation där man väljer ut vänner att skicka positiv feedback till. Förhoppningsvis kan man öka deras självförtroende så att de vågar ta sig an nya utmaningar – t.ex att utbilda sig till ingenjör. I det sista steget kan mottagaren av boosten fördjupa sig i vilka utbildningar som KTH erbjuder
  3. Så fungerar Facebooks ”Home”
    Miriam Olsson har testat Facebook Home – appen som tar över hemskärmen på din Android-telefon och förvandlar din mobil till ett enda stort Facebook-verktyg. Kommer du att testa?
  4. Adding What You’re Doing to Status Updates – Facebook Newsroom
    Nu kan du använda Facebooks statusrad till att uttrycka vad du tittar på, läser, lyssnar på, äter, dricker eller hur du känner! Det du nämner (tv, filmer och böcker) läggs också till som ett intresse på din tidslinje. Utrullningen börjar i USA och kommer förmodligen till Sverige inom ett par veckor.