webbanalys

Therese tipsar 15 september 2011

by

Digital katalog först ut på Expressen The Virtual Pulp Company har skapat en katalogtjänst för webben som ska locka nya annonsörer att enkelt testa onlineannonsering. Katalogannonsörerna betalar en summa varje gång en användare öppnar katalogens annons på en specifik sajt. Först ut är min gamla arbetsgivare Electrolux som annonserar på Expressen. Svårt att hitta till […] Read more…

Therese tipsar 19 juli 201

by

Google+ has made Twitter boring, here’s what Twitter should do about that — Scobleizer Jag hatar att han har rätt (har fått en släng av socialmedia-fatigue) men jag vet ju att Twitter upplevs mindre spännande i jämförelse med Google+ redan efter första besöket. ”Forget everything you know about social networks. Visit my Twitter account. Then […] Read more…

Therese Tipsar 8 april 2011

by

Funding social media with the price of a single ad Vilka pengar krävs det för att med reklam göra ett tydlig avtryck i sociala medier? För ett pris motsvarande ”baksidan av en nationellt tidningsmagasin (USA)” har du råd att anställa 1-2 community managers på heltid. Betala för en tjänst för omvärldsbevakning, ett analyspaket samt bygga […] Read more…

Therese Tipsar 2 april 2011

by

Conference coverage – Lanyrd Missa aldrig en keynote igen! Här får du kalendarium, ljudklipp, videos, livebloggar och sammanfattningar över hundratals presentationer och konferenser inom Social Media. Missarna du inte får göra i sociala medier Ett bra sammandrag av min dragning på Webbdagarna! Kan sociala medier förutspå resultat? Sociala Medier + melodifestivalen! Bästa artikeln i hela […] Read more…

1 2 3 4