webbanalys

How to get started with Marketing Channel Attribution

by

Are you interested in doing multi-channel analytics and need some guidance? Here are a few ideas and dimensions to get you started. How to get started with Marketing Channel Attribution First, agree on a unified measurement for what constitutes a conversion. ”A sale” , ”A download” or ”A signup”. Agree on a unified value unit, for […] Read more…

#ThereseTipsar 20 maj 2013

by

Det är en mulen måndagkväll och det råder aningens nyhetstorka i webbvärlden. T.ex kan man läsa i flödet att Yahoo vill köpa Tumblr, Netflix är störst i Sverige på streamad betalt-tv och att Bill Gates återigen är rikast i världen. Mina tips är kanske inte rykande förstasidesstoff men väl värt att djupdyka i om du har […] Read more…

Context is King – varför då?

by

Innehåll med hög kvalitet men som inte tar hänsyn till kontexten, är lika irrelevant som blöjreklam till ett par utan barn. För att lyckas med content marketing måste du se till att innehållet är anpassat till sammanhanget.  Mycket av det som kommer ur en content/context-strategi kan liknas vid ”nurturing”, en sorts marknadsföring som pågår hela tiden, bakom kulisserna. […] Read more…

Multi-channel funnels och attribuering

by

Kommer ni ihåg mitt blogginlägg om hur vi övergick till en strikt ”Last-Click” policy för onlinemarknadsföring och sparade massor av pengar på att inte betala till flera partners för en och samma konvertering? Air New Zealand har precis tagit nästa steg, och det här arbetssättet tänkte jag också få i mål under 2013! Läs hela […] Read more…

Marknadsföring 2.0

by

Plötsligt händer det. En presentation med så mycket bra slutsatser, tips och strategier att man undrar varför man inte skapat den själv. Igår lyssnade jag på Magnus Helander från företaget Measurepoint. Han jobbar också deltid på Linas Matkasse. Vi pratade kanalstrategi, analys av offlineannonsering, resultatbaserade ersättningsmodeller, fallgropar med print och TV-investeringar och om retainers, Adwords […] Read more…

Dejligt Digitalt i Danmark

by

Godmorgon! Nu är jag på väg till Århus, Danmark för att delta i konferensen J. Boye Digital. Förutom att lyssna och lära av bl a Lego och Danske Bank ska jag själv hålla en session om Multichannel Marketing och Analytics. Lämpligt nog har vi precis öppnat ett nytt hotell i Århus så det känns extra kul […] Read more…

Hur vi förändrade vårt sätt att bedriva digital marknadsföring

by

Har ni varit med om att någon annan har stått och presenterat en success story från ditt arbete och du har tänkt: Herregud, är det där oss han beskriver? Det hände mig igår på konferensen #emetrics. Vår analysbyrå Countquest gav en halvtimmes case study av hur vi det senaste året har gått från tvådimensionell conversion tracking […] Read more…

Got Big Data? Vi ses på #emetrics

by

Idag och imorgon kommer jag att vara på en riktigt nördig konferens på Munchenbryggeriet. Men man vet att man har kommit rätt när Magnus Höij inleder showen med en keynote om Where I see Digital Analytics Going. eMetrics är ett event som hålls över hela världen, senast i Boston. Talarna är enligt utsago ”The best and […] Read more…

Multichannel Marketing and Analytics – an essential mix

by

Arbetar du med digital marknadsföring och letar en grym konferens? Kom till Århus i Danmark den 6 november och lyssna på mig och 59 andra företag avslöja våra hemligheter bakom framgångarna. Offering the lowest price is not enough. You need to be seen, heard and found across all the many platforms, and multichannel marketing has […] Read more…

Therese tipsar 3 oktober 2012

by

Booli.se lanserar slutpriser på bostadsrätter Wow! Och jag som precis har sålt. Det kanske inte var så dumt..? #jjk 2012 · How Eduardo Saverin Sold Facebook Ads in 2004 Hur är det möjligt att detta bara var 2004? Ibland har jag svårt att minnas tiden innan Facebook. Ryanair taking the biscuit Läs det här och […] Read more…

1 2 3 4