webbanalys

Marketing in a Multi Channel reality

by
multichannel

Today I’d like to share a presentation with you about looking at traditional marketing from a new perspective. In this presentation, I debunk the traditional idea of a linear path-to-purchase and re-draw it to reflect modern consumers’ behaviors more accurately. Secondly I will inspire you to become better at measuring and quantifying the impact of your […] Read more…

Hemligheten bakom integrerad marknadsföring stavas samarbete

by
Image courtesy of pakorn at FreeDigitalPhotos.net

Kundens väg till köp går inte längre från Awareness till Action. Företag som bygger sin organisation att reflektera detta linjära tankesätt har dåliga förutsättningar att lyckas i en digital och ständigt uppkopplad verklighet. Har du sett ett projekt misslyckas på grund av isolerade ansvarsströmmar och uppdragsgivare och dåligt samarbete dem emellan? Jag har sett hela kampanjer fallera pga spretande budskap […] Read more…

Dark Social: Hur besökarna egentligen kommer till din webbplats

by
darksocial_atlantic-thumb-615x286-101625

Trodde du att den trafik du får från sociala nätverk som Facebook, Reddit, Twitter, Tumblr eller LinkedIn är densamma som all din sociala trafik. Tänk om! Den Osynliga Sociala trafiken De delningar du får från sajter som Facebook och Twitter är bara toppen av det ”sociala isberget”. De flesta delningar sker via kanaler som e-post […] Read more…

Digital marknadsföring på Berghs – Analys och affärsmodeller

by
berghs_logo

Den 7 april var det dags för lektion nr 2 för studenterna på kursen Digital Management på Berghs School of Communication. Den här föreläsningen blev intensiv med mycket kalkylering och matematik. Jag erkänner att jag inte riktigt hade anpassat övningarna och exemplen efter deltagarnas förkunskaper. Det blir en lärdom till nästa gång! Lektionsinnehåll Skriva en […] Read more…

5 sätt att mäta framgång i sociala medier

by
socialmedia

Om du jobbar med sociala medier har du säkert redan satt mål för er verksamhet, och klargjort syftet med Facebook, Instagram eller er Content Marketing. Kanske vill ni förbättra Employer Branding, snabba upp Kundservice eller producera fler leads. Här kommer mina tips för att mäta framgången! Mäta engagemang Engagemang kan mätas genom ett antal olika interaktioner: Kommentarer, […] Read more…

#ThereseTipsar 6 februari 2014

by
Marketing-Statistics

Bästa dashboarden för webbutiker i Google Analytics? – AndersIvar AB Bara att klicka och lägga till i Google Analytics. Smidigt! jagvillinte Här kan du köpa kloka @karinadelskold’s tröja för att instruera personer som inte förstår ordet nej att du inte vill ligga med dem. Underbart. Paper — Stories from Facebook Facebook har alltså lanserat en […] Read more…

Överblicka din ehandelsförsäljning med Geckoboard

by
20131212-170718.jpg

UPPDATERAT: Nu har den kommit, vår 55” tv med Geckoboard! Våren 2012 föreslog jag för min chef att vi skulle visualisera våra framsteg och vår ehandelsförsäljning på en storbildsskärm. För egen del motiveras jag enormt av att se hur mina insatser bidrar till målen. Jag tror också att det har en betydande pedagogisk effekt eftersom […] Read more…

Konverteringsoptimering – del 2 från #outfox2013

by

Här är del 2 av mina anteckningar från konferensen Outfox Your Competition, där talare från branschen gav sin syn på hur ehandlare kan tjäna mer pengar på nätet. Läs också Konverteringsoptimering – del 1 från #outfox2013 Magnus Linde – Kostnadseffektiv eyetracking An important lesson for all digital advertisers is: Being viewable does not equal being […] Read more…

Konverteringsoptimering – del 1 från #outfox2013

by
Agenda för #Outfox2013

För dig som är nyfiken på hur ehandlare kan tjäna mer pengar på nätet kommer här del 1 av mina anteckningar från konferensen Outfox Your Competition. Ben Hunt driver Scratch Web Marketing och pratade om sajtoptimering. Hans erfarenhet var att det ofta är mer effektivt att ta bort innehåll från sajten än att lägga till nya element. I […] Read more…

When clicks differ – Ad Networks vs Web Analytics data

by
Web Analytics Ninja

I received this question about tracking discrepancies, and decided to share my recommendation on the blog. If you want a summary of my speech at Adobe Summit in London, you can find it here. Hi Therese, I remember your speech about the ”Single Source of Truth” from the Adobe Summit in March. But I can’t recall […] Read more…

1 2 3 4