varumärke

En titt i spåkulan – trender inom digital marknadsföring

by

Nu tänkte jag ta en titt bortom Bildappar, Big data och Bitcoins och fokusera på framtidens hetaste trender inom webb- och onlinemarknadsföring! Läs också gärna trendspaningen för internet och ehandel som jag gjorde i fjol. Synas på Google – vad frågar kunden egentligen efter? Google kommer fortsätta att diktera spelreglerna för vilket innehåll som anses vara […] Read more…

Nyttan med Google+ för företag

by

Så vad lärde vi oss egentligen på frukostseminariet hos Relevant Traffic? Erik Östberg från Google berättade om Google+, hur mycket tjänsten växer och att den inte alls är byggd att vara en ”Facebook killer”. Här är mina anteckningar från morgonen: UPPDATERAT! Erik har svarat på de frågor jag ställde till honom efter föreläsningen: Vad är […] Read more…

Hur lojala är dina followers?

by

Det är lätt att stirra sig blind på antal fans på Facebook, followers på Twitter och prenumeranter på nyhetsbrev, blogg och YouTube. Men hur lojala är egentligen dina followers? Kan du räkna hem den tid och energi du lägger ner på att bygga goda relationer till dina anhängare? Besitter ditt varumärke  äkta ”social currency”? En […] Read more…