trender

Få koll på de senaste SEO-trenderna

by
google_seo

Det har förmodligen inte utgått någon att jag är väldigt engagerad i kriget mellan köpt och förtjänat sök. Jag har uteslutande jobbat på företag i konkurrensutsatta branscher, och Google-optimering har alltid utgjort en betydande del av vår marknadsföringsstrategi. Med tanke på att det görs 5,922,000,000 sökningar på Google varje dag är det en god idé att hålla sig hyfsat informerad om deras planer. […] Read more…

Intervju i Resumé om Facebooks framtid

by
Intervju i Resumé om Facebooks framtid

Läser du tidningen Resumé? Då kanske du har läst artikeln i senaste numret där jag och andra digitala åsiktsmaskiner intervjuas om hur vi ser på Facebooks framtid. Här utvecklar jag mina svar lite mer i detalj. Mer bra läsning på temat finns i artikeln Hur ser Facebooks framtid ut? Hur stor är risken för att […] Read more…

Marknadsföring som utgår från kundens känslor

by
kopcykel

Fattar du köpbeslut baserat på fakta, kvalitet och pris? Trodde du ja! Den mänskliga hjärnan funkar nämligen inte så. Hur mycket vi än vill tro det, så fattar vi katastrofala beslut när vi enbart är rationella och logiska. Genom att förstå och anpassa kommunikationen till människors känslomässiga tillstånd kan varumärken bli mer effektiva i sin marknadsföring […] Read more…

#ThereseTipsar 26 januari 2014

by
Therese Tipsar - bild

Checking Work Email at Night? Here’s Why You Should Stop Nu är det bevisat! Det är skadligt både för kropp och själ att kolla jobbmejlen i sängen innan man går och lägger sig! Planera för framgång i digitala kanaler | Sara Öhman – Digital marknadsföring Sara skriver om vikten av planering och struktur för att […] Read more…

En titt i spåkulan – trender inom digital marknadsföring

by
visualgraph

Nu tänkte jag ta en titt bortom Bildappar, Big data och Bitcoins och fokusera på framtidens hetaste trender inom webb- och onlinemarknadsföring! Läs också gärna trendspaningen för internet och ehandel som jag gjorde i fjol. Synas på Google – vad frågar kunden egentligen efter? Google kommer fortsätta att diktera spelreglerna för vilket innehåll som anses vara […] Read more…

Checka in på Facebook och få gratis WiFi

by
checkinfbcisco

I hotellbranschen har termen ”checka in” fått en ny innebörd. I det här inlägget syftar jag på att anlända till en geografiskt position och checka in/berätta om det på Facebook.  Om du jobbar inom rese- hotell- eller restaurangbranschen känner du säkert igen dig i de här frågorna: Hur kan vi upprätta en personlig kontakt med varje gäst? […] Read more…

Djupdykning i Content Marketing

by
Therese säger hej

Jycken är lämnad, datorn är nedpackat och alla möten är avbokade! Idag ska jag sitta på Scandic Anglais tillsammans med två kollegor och jämföra företagsstrategier för innehållsmarknadsföring och utforska lyckade case. För mig är det viktigt att ibland ta en paus från kontorsrutinerna, byta miljö och bara prata, googla och diskutera med sina arbetskollegor. Vi som […] Read more…

Smartare digitala tjänster hos Sveriges kommuner

by
Så kan kommuner arbeta med Sociala Medier, KommITs 2012

Sedan min medverkan i en paneldebatt hos Karlstads Kommun har jag funderat på hur kommuner kan använda ny teknik och sociala medier för att designa smarta interaktiva tjänster åt sina medborgare. De här funktionerna skulle jag vilja erbjudas i kommunen där jag bor! Idéer för en e-vänligare kommun När jag fyller i mitt personnummer vid ansökan […] Read more…

#ThereseTipsar 13 augusti 2013

by
in-depth_articles_screenshot

Google Search Starts Highlighting In-Depth Articles On Search Results Pages  Arbetar du med att skapa unikt, värdefullt innehåll för att marknadsföra ditt företag? Grattis! Google har precis bestämt sig för att belöna ”in-depth” content i sökresultaten. Här finns både general guidelines och instruktioner för pagination markup att följa om du vill att dina inlägg ska kunna få en plats […] Read more…

Read Later – artiklar att läsa när du får tid över

by

Här kommer en lista på läsvärda artiklar om ehandel, digital marknadsföring och sociala medier. Använder du Evernote, Pocket, ReadLater, Feedly, Flipboard eller någon annan tjänst för att markera artiklar för senare läsning? Utmaningen är att hitta det där magiska ögonblicket ”Later”! Idag har jag bestämt mig för att det är dags att rensa mina arkiv. […] Read more…

1 2 3