Samhällsspridningen av Coronaviruset har fått negativa konsekvenser för många företag inom handel av konsumentprodukter och tjänster. Vad kan man göra när marknadsbudgetar skärs ner och trafiken minskar? Hur bedriver man digital marknadsföring utan budget? ✔️ Se till att din digitala…
Etikett: strategi
Det här är andra delen om Marknadsavdelningen som mediehus – i första delen beskriver jag varför vi bör inspireras av publicisterna. Hur transformerar man en marknadsavdelning till ett mediehus? Jag kommer att beskriva hur du kan utnyttja de resurser som redan finns…
Människor som står inför obehagliga förändringar går ofta in i chock och förnekelse. Det drabbar även företag. Digital teknik har medfört omställningar som lyckats paralysera hela branscher. Har du ett problem? Första steget till tillfrisknande att inse att man har…
Kundens väg till köp går inte längre från Awareness till Action. Företag som bygger sin organisation att reflektera detta linjära tankesätt har dåliga förutsättningar att lyckas i en digital och ständigt uppkopplad verklighet. Har du sett ett projekt misslyckas på grund av isolerade ansvarsströmmar och…
YouTube Creator Blog: Boost your channel’s recognition using new intro videos Nu kan du lägga upp en 3 sekunders introfilm att visas innan din officiella video på YouTube. Under kanalens inställningar, klicka på InVideo Programming, sedan ”Add a channel branding…
Den 7 april var det dags för lektion nr 2 för studenterna på kursen Digital Management på Berghs School of Communication. Den här föreläsningen blev intensiv med mycket kalkylering och matematik. Jag erkänner att jag inte riktigt hade anpassat övningarna…
För fjärde gången undervisade jag ikväll på kursen Digital Management på Berghs School of Communication. Fantastiskt roligt! Vi hann också med en livlig diskussion om kanalstrategin ”paid, owned, earned” och fördelarna med att förenkla digital marknadsföring på det viset. Lektionsinnehåll…
Webbdagarna är igång! Här samlas alla Stockholms webbstrateger, sociala medier-experter, techies, geekgirls, IT-chefer och marknadschefer för att nätverka och inspireras av trender och fallstudier från hela världen. Temat i år är Globala Möjligheter [View the story ”#Webbdagarna Stockholm 2014 –…
När jag träffar andra digitala marknadsförare ser jag ett återkommande mönster: den typiska svenska organisationen fattar beslut baserat på inbyggda, nedärvda, strikta hierarkier och rapporteringsvägar. Det är långt ifrån så flexibelt det skulle behöva vara för att hantera realtidsmarknadsföring, konsumenternas…
Stilnivå eller hur du påverkar utifrån ordval. – Om retorisk påverkan Retorikiska Camilla som driver företaget och bloggen Retorikiska, skriver så himla bra om hur formen bär budskapet. Här är tre av mina favoritartiklar: Förstärkningarnas urlakande effekt. Det misslyckade (utrops)tecknet! Fem tips för…