statistik

Therese Tipsar 15 mars 2011

by

Teenagers Don’t Want to ”Like” Your Company on Facebook.. De flesta 12-17 åringar säger att de har förtroende för sökmotorresultat och för TV. Men en minoritet säger att de litar på det ett företag skriver i sociala nätverk. Den här artikeln bekräftar att för att charma den unga generationen måste man lyssna, hjälpa och visa mervärde, […] Read more…

Vilka företag besöker din hemsida?

by

Tack vare Google Analytics har jag kunnat se att anställda på H&M, CapGemini, Halvarsson&Halvarson, Prime PR, och Svenska Dagbladet har besökt min hemsida den senaste tiden. Det gläder mig lite extra att dessa företag surfat till mig eftersom jag hoppas att de, liksom jag, är i rekryteringssvängen. Så här tar du reda på vilka företag […] Read more…

Therese Tipsar 13 januari 2011

by

Toodledo Vill du också Get Things Done? I två dagar har jag installerat och konfigurerat attgöra-verktyget ”Toodledo”. Jag har lagt till en widget i Gmail, i Chrome, på min Mac och även köpt iPhoneappen Pocket Informant som hanterar alla dina möten, events och todos i ett gränssnitt. I Toodledo finns något ganska smutt: Goals. Du […] Read more…

Veckodagarna det är smartast att blogga

by

Kan tidpunkten för publicering påverka hur många som läser dina blogginlägg? Innehåll som är relevant och värdefullt brukar belönas med bra besöksstatistik men även tajmingen kan avgöra om ett blogginlägg får många klick. Måndag Fördel: Läsarna har ännu inte hunnit bli översvämmade av arbetsuppgifter och är ivriga att läsa ikapp om vad som har hänt under helgen. […] Read more…

F*ck My Life mest populärt på Facebook

by

Det är inte bara jag som upplevt att 2009 är BabyBoomens år! Nu har till och med Facebook data team konstaterat en kraftig ökning av familjerelaterade ord i folks statusuppdateringar. Den mest dramatiska ökningen stod ordet ”kids” för, vars förekomst gick upp med 500% under 2009. Read more…

1 2