social media

Dark Social: Hur besökarna egentligen kommer till din webbplats

by
darksocial_atlantic-thumb-615x286-101625

Trodde du att den trafik du får från sociala nätverk som Facebook, Reddit, Twitter, Tumblr eller LinkedIn är densamma som all din sociala trafik. Tänk om! Den Osynliga Sociala trafiken De delningar du får från sajter som Facebook och Twitter är bara toppen av det ”sociala isberget”. De flesta delningar sker via kanaler som e-post […] Read more…

#ThereseTipsar 14 april 2014

by
Therese Tipsar - bild

How Brands Are Using Twitter’s Redesigned Profile Pages Om du startat ett Twitterkonto i dagarna har du redan fått den nya designen för webb/desktopversionen av din profilsida. Läs den här artikeln om du är nyfiken på hur andra företag har börjat anpassa sig till det nya formatet. Twitter rullar som vanligt ut det nya utseendet […] Read more…

5 sätt att mäta framgång i sociala medier

by
socialmedia

Om du jobbar med sociala medier har du säkert redan satt mål för er verksamhet, och klargjort syftet med Facebook, Instagram eller er Content Marketing. Kanske vill ni förbättra Employer Branding, snabba upp Kundservice eller producera fler leads. Här kommer mina tips för att mäta framgången! Mäta engagemang Engagemang kan mätas genom ett antal olika interaktioner: Kommentarer, […] Read more…

Ready-to-tweet quotes makes sharing easy

by
Ready-to-tweet

There’s an interesting new feature on Forbes.com, in the form of a small Twitter icon placed at the end of certain sentences. If you place your cursor over it you’ll see how a piece of text turns blue and forms a hyperlinked quote, ready to share on Twitter. This is brilliant! Now I wish the […] Read more…

#ThereseTipsar 24 februari 2014

by
Från apollo.se

Apollo låter gästerna svara Kunde inte låta bli att dela detta idag, snacka om transparens och kundfokus! På Apollos webbsajt finns knappen ”Fråga en gäst om detta hotell”, när du klickar på den öppnas ett mejlformulär till en gäst som bott på det aktuella hotellet. 65 procent av de som ställer en fråga får svar […] Read more…

Dags för storföretagen att komma i kapp

by
therese_working

Det är dags att modernisera organisationsstrukturen på stora konsumentföretag.  Gränsen mellan reklam, PR, lojalitet, socialt, redaktionellt och marknadsföring blir allt svagare. I konsumentens värld flyter alla beröringspunkter ihop och det  finns hundratals ytor där varumärken kan bygga en relation med slutkund. Men på företagens marknadsavdelningar har inget förändrats.  Dags att komma i kapp konsumenten Företag som […] Read more…

#ThereseTipsar 7 januari 2014

by
Therese Tipsar - bild

Det hände i Silicon Valley under 2013 | Silicon Valley-bloggen Silicon Valley-bloggen listar bland annat Twitters börsnotering, miljardvärderingar, avslöjandena kring NSA. smarta klockor och kampen mellan fototjänsterna. Ändå anses 2013 ha varit ett ”mellanår” för tekniska innovationer. How to Procrastinate and Still Get Things Done Insiktsfull artikel av professor John Perry vid Stanford om hur […] Read more…

Checka in på Facebook och få gratis WiFi

by
checkinfbcisco

I hotellbranschen har termen ”checka in” fått en ny innebörd. I det här inlägget syftar jag på att anlända till en geografiskt position och checka in/berätta om det på Facebook.  Om du jobbar inom rese- hotell- eller restaurangbranschen känner du säkert igen dig i de här frågorna: Hur kan vi upprätta en personlig kontakt med varje gäst? […] Read more…

Marknadschefens 7 steg till bättre digital kommunikation

by
Idag höll jag en presentation för Marknadsföreningen i Dalarna. Värd för kalaset var mysiga Scandic Lugnet.

Marknadschefer världen över kämpar med att få effekt av sin digitala närvaro i en värld där både beteende och teknik förändras i en osannolik hastighet. Att betala sig till nya kunder är dyrt. Enda sättet att hamna i topp på Google är att generera kvalitetsinnehåll och att göra det regelbundet. Människor gör mer informerade val […] Read more…

Här är jag på framsidan av tidningen Besöksliv

by
Besöksliv - på framsidan

I nya numret av tidningen Besöksliv intervjuas jag om Sociala Medier, krishantering, troll och om mina bästa tips för folk i hotellbranschen. Ser ni hur man tryckt tidningen med rundade hörn och högglansigt laminering à la iPad, så snyggt! Undrar hur intervjun blev och om de använde några av bilderna där jag bar den röda […] Read more…

1 2 3 11