SEO

Lita inte på Ride Media Group

by

Efter mitt blogginlägg Undvik Ride Media Group har fler personer hört av sig med mer information om deras lurendrejeri – och om marknadschefen med det påhittade aliaset ”Martin Stark”. Jag har pratat med föredetta anställda, missnöjda kunder och med personer med familjeanknytning. Martin Starks riktiga namn är Rodrigo Vladimir Prado, och han dömdes år 2005 av Stockholms […] Read more…

Going loco över Google Places

by

I februari började jag arbetet med att uppdatera alla våra hotell i Google Maps. Det blev en enorm datafil med koordinater, mejladress, hemsida, telefonnummer och ett unikt StoreID för vart och ett av de 154 platserna. Efter någon månad började dock hotellen försvinna från kartan och kollegor som sökte från Danmark fick annorlunda träffar jämfört […] Read more…

Att mäta för mätandets skull

by

Mät inte för mätandets skull, läste jag hos @deeped häromdagen. Det sög till i maggropen när jag tänkte på hur vanvettigt mycket på jobbet som kretsar kring mätning just nu. Som de flesta arbetar vårt eCommerce-team med förbestämda datum för sajtreleaser, och jag slåss för att få med mina krav. Mina många mätningsprojekt Först har […] Read more…

Undvik Ride Media Group och andra blufföretag inom SEO

by

Uppdaterat #1: Anna fick efter att mitt blogginlägg publicerades ett samtal från Ride Media. Även jag blev uppringd av ”Martin Stark” som påstod att det måste varit en illvillig konkurrent som ringt och uppgett sig vara han. Upprörd hävdade han att han tänkte ta fram namn och nummer till alla som lämnat negativa kommentarer på […] Read more…

Idag är jag på #dkd12

by

I dag är jag på Digital Knowledge Day i Stockholm. Love love love att få lära mig om webb, sök och marknadsföring. För hur många hundratals bloggar, tidningar och podcasts man än konsumerar så får man aldrig de där AHA-upplevelserna i de kanalerna. Håller ni med? En av föredragshållarna är @ashleyfriedlein vars företag och konsultbusiness eConsultancy nog […] Read more…

Fallgropar i digital marknadsföring – del 2

by

Du har väl läst del 1 av Fallgropar i digital marknadsföring? Här är del 2  med fler tips och råd för att inte fatta fel beslut när man planerar en digital kampanj. Bli förtrollad av tanken på nykundsbryt Strävan efter att uppnå högre försäljning kan göra att vi glömmer bort våra återkommande konsumenter, medlemmar, ambassadörer och […] Read more…

Therese tipsar 19 februari 2012

by

Fler upplever att de använder internet för mycket Minns ni när jag diskuterade i Nyhetsmorgon om att användare av onlinespel och sociala medier bevisat sig vara mer sociala än andra? I årets upplaga av .se’s  undersökning Svenskarna och Internet presenteras siffror om att fler och fler (främst ungdomar) upplever att de använder internet för mycket. Jag blir nyfiken på vad […] Read more…

Google Movies: Vad går på bio?

by

Upptäckte precis att Google har en ny sorts sökresultat: Filmer som just nu visas på bio! Jag har i alla fall inte sett den här typen av sökträffar förut. (Måste beror på att jag går på bio så sällan). Testa att söka efter ”biograf” eller ”bio i <ort>”. Informationen kommer från http://www.google.se/movies. Notera att Google både visar […] Read more…

How to search engine optimize a mobile website

by

I have spent some time analyzing best practices for developing a mobile website. Since search is a key success factor for our ecommerce, my mission was to compare alternatives according to their SEO impact. My recommendation is: Build as future safe as possible (C), and take into account the fact that the technology curve probably will […] Read more…

Google lanserar Search + Your World och retar upp Twitter

by

Läsvärt: Google Just Made Bing the Best Search Engine och Google går All-in av @joinsimon – vad tycker du? Kommer du att stänga av det sociala söket eller lämna Google helt och hållet? Kortversion: Idag lanserade Google konceptet Search Plus Your World. Det innebär att sökresultat i ännu större utsträckning kommer att anpassas för dig personligen, genom uppgifter som […] Read more…

1 2 3 4 5 6