SEO

#ThereseTipsar 13 augusti 2013

by

Google Search Starts Highlighting In-Depth Articles On Search Results Pages  Arbetar du med att skapa unikt, värdefullt innehåll för att marknadsföra ditt företag? Grattis! Google har precis bestämt sig för att belöna ”in-depth” content i sökresultaten. Här finns både general guidelines och instruktioner för pagination markup att följa om du vill att dina inlägg ska kunna få en plats […] Read more…

#ThereseTipsar 25 juli 2013

by

Kan inte hålla mig ifrån att blogga lite trots semestern, så här kommer ett sommarmedley av tips inom digital marknadsföring! Webbredaktör/koordinator med kompetens inom Sociala Medier Söker du jobb? Crosstalks är en sajt för direktsänd webbtvproduktion. Uppdraget är tidsbegränsat t.o.m. december, om ca 10-20 timmar/vecka, med möjlighet till förlängning. Tillträde i september. Digital toolbox – always […] Read more…

Lurendrejarna bakom Ride Media Group startar nya bolag

by

Det här är den fjärde artikeln jag skriver om blufföretaget Ride Media Group. Läs första, andra och tredje inlägget. ”Idag blev jag riktigt rädd” Ytterligare en kund som råkat ut för Ride Media Group har hört av sig till mig. Så här berättar hon: Jag blev uppringd av ett företag som heter Ride Media, de erbjöd […] Read more…

18 nya kategorier på TrulyTherese.se – vad tror ni?

by

I dag går jag från 6 till 18 kategorier på bloggen, vilket känns rätt medan jag känner mig peppad att fylla dem alla med innehåll. Jag har läst om hur man sökoptimerar sin WordPress-blogg men tyvärr är många av råden inte anpassade efter en wp-blogg med fler Posts än Pages. Därför blir det ingen förändring av taxonomin […] Read more…

Det pågående kriget mellan PPC och SEO

by

Är det bara jag, eller blir den gula färgen bakom Adwords-annonserna på Google bara svagare och svagare? Tanken slog mig när jag satt bredvid en kollega på jobbet och hon var tvungen att böja datorskärmen i en väldigt onaturlig vinkel för att bakgrundsplattan som urskiljer annonserna skulle framträda. Det kanske låter konspiratoriskt, och självklart kan […] Read more…

Så sökoptimerar du dina Google Places

by

Några av er minns säkert att jag för 9 månader sedan uppdaterade alla våra hotell i Google Maps– eller Google+ Local som det heter nu när alla platser på kartan fått egna sidor på Google+. Det blev en enorm datafil med information men efter någon månad började hotellen försvinna från sökresultaten och ingen förstod varför – allra minst Google […] Read more…

Jag fick två frågor om SEO

by

För ett tag sedan fick jag ett par SEO- frågor på bloggen, som jag tänkte dela med mig av. Tack till Sara på LBi som hjälpte mig med svaren! • Hur funkar det med länkar inifrån Facebook? Ger det någon länkkraft? (T.ex länkar inne på folks profiler som inte syns för andra än dennas vänner.) […] Read more…

Ride Media Group – ett fall för konsumentverket?

by

Nu är jag riktigt less på lurendrejarna bakom Ride Media Group. De fortsätter att bedriva sin Adwords och SEO-bluffverksamhet och skicka luddiga avtal till oanande kunder. I dag blev jag återigen kontaktad av en orolig kvinna, som undrade om jag kunde titta på det säljbrev som Ride Media skickat till henne. Jag lät först Niclas […] Read more…

Facebook-siffror i Googles sökresultat

by

Om det nu rådde någon tvekan om att sociala signaler är viktigt vid sökmotoroptimering! Det här upptäckte jag idag; i sökträffar på Facebook pages så visar Google upp Antal likes, Talking about this och antal Checkins. Det är inte överraskande att Google väljer att ta med sociala signaler i kalkylen. Vi konsumenter har ju mer […] Read more…

Therese tipsar 9 augusti 2012

by

Google Tests Showing Gmail Results in Search Queries Yes! Det här gillar jag (som även har aktiverat så att det görs en genomsökning av alla mina Evernote-anteckningar när jag googlar) ”It will show results from your Gmail when you search in Google; the results will appear in a separate box down the right-hand side.” Jag […] Read more…

1 2 3 4 6