ROI

Marketing in a Multi Channel reality

by
multichannel

Today I’d like to share a presentation with you about looking at traditional marketing from a new perspective. In this presentation, I debunk the traditional idea of a linear path-to-purchase and re-draw it to reflect modern consumers’ behaviors more accurately. Secondly I will inspire you to become better at measuring and quantifying the impact of your […] Read more…

5 sätt att mäta framgång i sociala medier

by
socialmedia

Om du jobbar med sociala medier har du säkert redan satt mål för er verksamhet, och klargjort syftet med Facebook, Instagram eller er Content Marketing. Kanske vill ni förbättra Employer Branding, snabba upp Kundservice eller producera fler leads. Här kommer mina tips för att mäta framgången! Mäta engagemang Engagemang kan mätas genom ett antal olika interaktioner: Kommentarer, […] Read more…

Vad är en konvertering värd?

by

Den frågan ställer jag mig ofta när jag ska räkna på kostnad för digital marknadsföring. Vore jättekul om ni ville resonera tillsammans med mig: Vad är en konvertering värd? Hur beräknar man vinstmarginalen på en digital försäljning? Är en ny kund mest värd? Om kunden kommer tillbaka och konverterar via en annons två gånger, har […] Read more…

Enklaste marknadsföringsmetoderna för webb och ehandel

by
therese_working

I helgen blev jag tillfrågad av Anton Johansson som håller i Startitup, en sommarkurs för den som vill starta ett internetföretag, om jag kunde ge lite experttips för den nyblivna marknadsföraren. Kika gärna in på deras blogg där jag i veckan kommer att svara på hur man bäst använder sig av epost och nyhetsbrev! Vilka […] Read more…

Bästa verktygen för mätning på Twitter?

by

För vad som känns som hundra år sedan skrev jag ett blogginlägg om Verktyg för statistik och mätning på Twitter. Nu behöver jag uppdatera mig och inlägget, och skulle behöva er hjälp! Twitoaster.com är nedlagd, Twitteranalyzer likaså. Backtweets har en gratistjänst med överblick över accounts och influence men i gratisversionen kan man inte räkna antal […] Read more…

Vi debatterar vidare om Klout

by
Livesänd debatt om Klout Okt 2011

Frågan i debatten på Social Media Lunchen i fredags handlade inte så mycket som jag misstänkte om huruvida vi vill behandla folk olika beroende på deras inflytande i samhället (det sker ju ständigt i de flesta branscher och i sociala sammanhang) Men vi behandlade frågan om huruvida Klout var ett rättvisande verktyg för att bedöma […] Read more…

Idag är jag på #SMROIevent

by
Brit Stakston ställer sig frågan: Kommer sociala medier att återgå till business as usual?

Nu är det dags för en heldag med bloggpass igen! Arrangören Informator anordnar en heldag för att inspirera och lära ut hur man kan driva dina affärer genom sociala medier och hur man mäter ROI (Return on Investment) på dessa aktiviteter. Jag kommer att rapportera från eventet här på bloggen. Det kommer även @per_p att […] Read more…

1 2