Today I’d like to share a presentation with you about looking at traditional marketing from a new perspective. In this presentation, I debunk the traditional idea of a linear path-to-purchase and re-draw it to reflect modern consumers’ behaviors more accurately. Secondly…
Etikett: ROI
Om du jobbar med sociala medier har du säkert redan satt mål för er verksamhet, och klargjort syftet med Facebook, Instagram eller er Content Marketing. Kanske vill ni förbättra Employer Branding, snabba upp Kundservice eller producera fler leads. Här kommer mina tips…
Den frågan ställer jag mig ofta när jag ska räkna på kostnad för digital marknadsföring. Vore jättekul om ni ville resonera tillsammans med mig: Vad är en konvertering värd? Hur beräknar man vinstmarginalen på en digital försäljning? Är en ny…
I helgen blev jag tillfrågad av Anton Johansson som håller i Startitup, en sommarkurs för den som vill starta ett internetföretag, om jag kunde ge lite experttips för den nyblivna marknadsföraren. Kika gärna in på deras blogg där jag i…
För vad som känns som hundra år sedan skrev jag ett blogginlägg om Verktyg för statistik och mätning på Twitter. Nu behöver jag uppdatera mig och inlägget, och skulle behöva er hjälp! Twitoaster.com är nedlagd, Twitteranalyzer likaså. Backtweets har en…
Frågan i debatten på Social Media Lunchen i fredags handlade inte så mycket som jag misstänkte om huruvida vi vill behandla folk olika beroende på deras inflytande i samhället (det sker ju ständigt i de flesta branscher och i sociala…
[View the story ”Patrik Lidberg från ProspectEye” on Storify]
Nu är det dags för en heldag med bloggpass igen! Arrangören Informator anordnar en heldag för att inspirera och lära ut hur man kan driva dina affärer genom sociala medier och hur man mäter ROI (Return on Investment) på dessa…