presentation

Introduktion till Digital Marknadsföring – del 1

by
digitalmarketing-intro

Kundens köpcykel, rätt budskap vid rätt tidpunkt och en snabbkurs i de viktigaste digitala kanalerna. Det här är föreläsningen som jag håller på Berghs School of Communication två gånger om året i kursen Digital Management. En riktigt behändig introduktion för dig som vill komma igång med digital marknadsföring och lära dig att bli en bättre […] Read more…

Marketing in a Multi Channel reality

by
multichannel

Today I’d like to share a presentation with you about looking at traditional marketing from a new perspective. In this presentation, I debunk the traditional idea of a linear path-to-purchase and re-draw it to reflect modern consumers’ behaviors more accurately. Secondly I will inspire you to become better at measuring and quantifying the impact of your […] Read more…

Få koll på de senaste SEO-trenderna

by
google_seo

Det har förmodligen inte utgått någon att jag är väldigt engagerad i kriget mellan köpt och förtjänat sök. Jag har uteslutande jobbat på företag i konkurrensutsatta branscher, och Google-optimering har alltid utgjort en betydande del av vår marknadsföringsstrategi. Med tanke på att det görs 5,922,000,000 sökningar på Google varje dag är det en god idé att hålla sig hyfsat informerad om deras planer. […] Read more…

Content Marketing – så lyckas du i praktiken

by
JM content marketing

Det var ett himla tjat, det här med Content Marketing.. men häng med en stund till! För en tid sedan blev jag inbjuden till bostadsföretaget JMs årliga säljkonferens för att föreläsa om hur man lyckas med Content Marketing. Jag inledde min presentation med en liten tillbakablick, en genomgång av varför innehållsmarknadsföring blivit en så konkurrenskraftig […] Read more…

Digital marknadsföring på Berghs – Analys och affärsmodeller

by
berghs_logo

Den 7 april var det dags för lektion nr 2 för studenterna på kursen Digital Management på Berghs School of Communication. Den här föreläsningen blev intensiv med mycket kalkylering och matematik. Jag erkänner att jag inte riktigt hade anpassat övningarna och exemplen efter deltagarnas förkunskaper. Det blir en lärdom till nästa gång! Lektionsinnehåll Skriva en […] Read more…

Digital marknadsföring på Berghs – kund, kommunikation och kanal

by
Therese på Berghs

För fjärde gången undervisade jag ikväll på kursen Digital Management på Berghs School of Communication. Fantastiskt roligt! Vi hann också med en livlig diskussion om kanalstrategin ”paid, owned, earned” och fördelarna med att förenkla digital marknadsföring på det viset. Lektionsinnehåll Customer Experience Journey – kundens köpcykel à la 2014. Rätt budskap på webben – vem […] Read more…

Marknadschefens 7 steg till bättre digital kommunikation

by
Idag höll jag en presentation för Marknadsföreningen i Dalarna. Värd för kalaset var mysiga Scandic Lugnet.

Marknadschefer världen över kämpar med att få effekt av sin digitala närvaro i en värld där både beteende och teknik förändras i en osannolik hastighet. Att betala sig till nya kunder är dyrt. Enda sättet att hamna i topp på Google är att generera kvalitetsinnehåll och att göra det regelbundet. Människor gör mer informerade val […] Read more…

Hur gör du för att lyckas med ditt företags närvaro i sociala medier?

by
Talare hos branschföreningen Visita

Hur mäter man sociala medier? Vilka kanaler ska man vara aktiv i? Hur lång tid får det gå innan man svarar på ett inlägg på Facebook? Detta och andra frågor svarade Johannes Sundlo, Mari Dahlén och jag på under en paneldiskussion från Operaterrassen i morse. Vill du se sändningen som @tesas filmade under seminariet så […] Read more…

Snabbkurs i Onlinemarknadsföring

by

Nu finns mina två senaste presentationer från kursen Digital Management på Berghs School of Communication uppladdade på Slideshare. Hoppas att de kommer till användning! 1. Snabbkurs i Onlinemarknadsföring SEO, Epost, SEM, Display, Affiliate, Mobil, Facebook, YouTube, Google+, Pinterest. Köpcykeln Planera en kampanj Content marketing Vad kan du om marknadsföring på internet? av Therese Reuterswärd 2. Analysera […] Read more…

Lathund till att lyckas med sociala medier

by
20130321-170440.jpg

Jag tänkte dela med mig av mina viktigaste lärdomar och tips inför att skapa en strategi för sociala medier. Den här lathunden kan du att plocka upp när du behöver koka ner det viktigaste till en enda slajd. Förstå att 92% av konsumenter litar på vänners rekommendationer. 33% har förtroende för reklam De som engagerar sig […] Read more…

1 2 3