onlinemarknadsföring

Digital marknadsföring på Berghs – kund, kommunikation och kanal

by
Therese på Berghs

För fjärde gången undervisade jag ikväll på kursen Digital Management på Berghs School of Communication. Fantastiskt roligt! Vi hann också med en livlig diskussion om kanalstrategin ”paid, owned, earned” och fördelarna med att förenkla digital marknadsföring på det viset. Lektionsinnehåll Customer Experience Journey – kundens köpcykel à la 2014. Rätt budskap på webben – vem […] Read more…

Marknadsföring som utgår från kundens känslor

by

Fattar du köpbeslut baserat på fakta, kvalitet och pris? Trodde du ja! Den mänskliga hjärnan funkar nämligen inte så. Hur mycket vi än vill tro det, så fattar vi katastrofala beslut när vi enbart är rationella och logiska. Genom att förstå och anpassa kommunikationen till människors känslomässiga tillstånd kan varumärken bli mer effektiva i sin marknadsföring […] Read more…

#ThereseTipsar 24 februari 2014

by

Apollo låter gästerna svara Kunde inte låta bli att dela detta idag, snacka om transparens och kundfokus! På Apollos webbsajt finns knappen ”Fråga en gäst om detta hotell”, när du klickar på den öppnas ett mejlformulär till en gäst som bott på det aktuella hotellet. 65 procent av de som ställer en fråga får svar […] Read more…

5 tips för framgångsrik affiliatemarknadsföring

by

Detta är ett gästinlägg av Amelia Dixon, redaktör på Imbull och sverigechef för kupongsajten Flipit.com  Affiliatemarknadsföring innebär att en individuell sajt driver försäljning och genererar leads genom att marknadsföra era produkter och tjänster på sin webbplats. Skickliga affiliates kan driva en stor mängd trafik och genererar på så sätt en vinst både för sig själv och för […] Read more…

#ThereseTipsar 26 januari 2014

by

Checking Work Email at Night? Here’s Why You Should Stop Nu är det bevisat! Det är skadligt både för kropp och själ att kolla jobbmejlen i sängen innan man går och lägger sig! Planera för framgång i digitala kanaler | Sara Öhman – Digital marknadsföring Sara skriver om vikten av planering och struktur för att […] Read more…

En titt i spåkulan – trender inom digital marknadsföring

by

Nu tänkte jag ta en titt bortom Bildappar, Big data och Bitcoins och fokusera på framtidens hetaste trender inom webb- och onlinemarknadsföring! Läs också gärna trendspaningen för internet och ehandel som jag gjorde i fjol. Synas på Google – vad frågar kunden egentligen efter? Google kommer fortsätta att diktera spelreglerna för vilket innehåll som anses vara […] Read more…

CPM eller CPC? Att välja rätt affärsmodell för Display

by

Jag har tidigare bloggat om annonsformat som lämpar sig bäst för displayannonsering och tänkte idag fortsätta med hur man ska tänka vid val av affärsmodell. 3 tips för kostnadseffektiv displayannonsering: Välj att betala per visning (CPM, Cost Per Mille/tusen-impressions) om målet är att bygga varumärkeskännedom eller generera efterfrågan. Du förhandlar helt enkelt med mediehuset om hur mycket det är värt för […] Read more…

Plötsligt händer det

by

Ett team med några av USAs mest respekterade digitala strateger sa idag, inför cheferna på marknadsavdelningen: Why do you guys consider online marketing to be something different than marketing? Änglar sjöng, fåglar kvittrade, klockor stannade och någonstans på jorden uppstod förmodligen en dubbel regnbåge. Plötsligt händer det! Read more…

Så arbetar SAS med digital marknadsföring

by

Med jämna mellanrum håller Sveriges Annonsörer kostnadsfria seminarier för sina medlemmar. Förra veckan var SAS inbjudna att berätta om sin mobilstrategi under den underbara rubriken ”App in The Air”. Jag tänkte återge (på engelska) ett par av de spännande insikterna om SAS digitala marknadsföring. Digital Organisation: SAS has an internal department called ”SMC” which manages […] Read more…

Hur går man från massmarknadsföring till innehållsmarknadsföring?

by

I torsdags höll jag en föreläsning om content marketing för ett kvinnligt nätverk jag är medlem i. Gruppen består enbart av marknadschefer och kommunikatörer.. rätt unikt! Temat för kvällen var ”traditionell marknadsföring är död” vilket såklart ledde till en spännande diskussion. En sak som fastnade hos mig var medhållet i gruppen om att marknadschefer inte tar […] Read more…

1 2 3 4 12