onlinemarknadsföring

Introduktion till Digital Marknadsföring – del 1

by
digitalmarketing-intro

Kundens köpcykel, rätt budskap vid rätt tidpunkt och en snabbkurs i de viktigaste digitala kanalerna. Det här är föreläsningen som jag håller på Berghs School of Communication två gånger om året i kursen Digital Management. En riktigt behändig introduktion för dig som vill komma igång med digital marknadsföring och lära dig att bli en bättre […] Read more…

Marketing in a Multi Channel reality

by
multichannel

Today I’d like to share a presentation with you about looking at traditional marketing from a new perspective. In this presentation, I debunk the traditional idea of a linear path-to-purchase and re-draw it to reflect modern consumers’ behaviors more accurately. Secondly I will inspire you to become better at measuring and quantifying the impact of your […] Read more…

Hemligheten bakom integrerad marknadsföring stavas samarbete

by
Image courtesy of pakorn at FreeDigitalPhotos.net

Kundens väg till köp går inte längre från Awareness till Action. Företag som bygger sin organisation att reflektera detta linjära tankesätt har dåliga förutsättningar att lyckas i en digital och ständigt uppkopplad verklighet. Har du sett ett projekt misslyckas på grund av isolerade ansvarsströmmar och uppdragsgivare och dåligt samarbete dem emellan? Jag har sett hela kampanjer fallera pga spretande budskap […] Read more…

#ThereseTipsar 22 november 2014

by
festive_julskyltning

Efter kritiken – nu ändrar Facebook – Nyheter | SVT.se Nu har Facebook uppdaterat aviseringsinställningarna, med anledning av fjolårets chockartade beslut att begräna räckvidden för organiska inlägg från företagssidor i följarnas nyhetsflöden. Nu kan fansen själv ställa in om de vill se inlägg din facebooksida, men valet måste göras enskilt för varje sida de följer. Kommer de att klicka ”ta emot aviseringar” hos er? Glöm […] Read more…

Kom igång med Google Shopping

by
googlemerchantcenter

Säljer du produkter på nätet och har undrat hur du ska få dem att synas med bild och pris på Google? I det här inlägget går jag igenom hur man skapar så kallade Product Listing Ads och vad som krävs för att komma igång med shoppingannonser på Google. Marknadsplatsen Google Shopping, tidigare Google Product Search har funnits […] Read more…

Vad är en bra öppningsfrekvens för epost?

by
epost2

Alla digitala marknadsförare, oavsett om man är veteran eller nybörjare, har insett att epostmarknadsföring är överlägset när det gäller allt från att generera leads, samla in bidrag, få in registreringar till ett event eller att konvertera till försäljning. Kunderna bekräftar, kolla t.ex på enkätsvaren från E-barometern 2014 – nästan 60% av de tillfrågade säger att de föredrar att ta emot erbjudanden från e-handelsföretag via […] Read more…

Retorik i digital marknadsföring – Podcasten #retpod

by
Therese vid micken

Letar du efter en inspirerande podcast att lyssna på under din lördagspromenad? I det här avsnittet intervjuas jag av retorikkonsulten Camilla Eriksson i ett samtal om Retorik i marknadsföring där vi pratar om tonalitet och användning av humor i kommunikation, digital marknadsföring, målgruppsanpassning, kundens väg till köp och mentala sinnestillstånd. Vi pratar också om Big Data (vad är så […] Read more…

#ThereseTipsar 5 maj 2014

by
Therese Tipsar - bild

YouTube Creator Blog: Boost your channel’s recognition using new intro videos Nu kan du lägga upp en 3 sekunders introfilm att visas innan din officiella video på YouTube. Under kanalens inställningar, klicka på InVideo Programming, sedan ”Add a channel branding intro”. Man inte får använda introklippet till annonsering, reklam eller produktplaceringar. Oh, How Pinteresting!, Guided […] Read more…

Content Marketing – så lyckas du i praktiken

by
JM content marketing

Det var ett himla tjat, det här med Content Marketing.. men häng med en stund till! För en tid sedan blev jag inbjuden till bostadsföretaget JMs årliga säljkonferens för att föreläsa om hur man lyckas med Content Marketing. Jag inledde min presentation med en liten tillbakablick, en genomgång av varför innehållsmarknadsföring blivit en så konkurrenskraftig […] Read more…

Digital marknadsföring på Berghs – Analys och affärsmodeller

by
berghs_logo

Den 7 april var det dags för lektion nr 2 för studenterna på kursen Digital Management på Berghs School of Communication. Den här föreläsningen blev intensiv med mycket kalkylering och matematik. Jag erkänner att jag inte riktigt hade anpassat övningarna och exemplen efter deltagarnas förkunskaper. Det blir en lärdom till nästa gång! Lektionsinnehåll Skriva en […] Read more…

1 2 3 12