kommunikation

Marknadsavdelningen som mediehus – vi kan lära från publicisterna

by

Jag har aldrig jobbat på en nyhetsredaktion (för det räknas väl inte att sträckkolla på The Newsroom på HBO?) Men jag har träffat många duktiga journalister, redaktörer och fotografer. Och insikten är denna: Vi har massor att lära från publicisterna! Det är logiskt när man tänker efter Effekten av, och toleransen för, reklam och sponsrat innehåll […] Read more…

Retorik i digital marknadsföring – Podcasten #retpod

by

Letar du efter en inspirerande podcast att lyssna på under din lördagspromenad? I det här avsnittet intervjuas jag av retorikkonsulten Camilla Eriksson i ett samtal om Retorik i marknadsföring där vi pratar om tonalitet och användning av humor i kommunikation, digital marknadsföring, målgruppsanpassning, kundens väg till köp och mentala sinnestillstånd. Vi pratar också om Big Data (vad är så […] Read more…

Marknadsföring som utgår från kundens känslor

by

Fattar du köpbeslut baserat på fakta, kvalitet och pris? Trodde du ja! Den mänskliga hjärnan funkar nämligen inte så. Hur mycket vi än vill tro det, så fattar vi katastrofala beslut när vi enbart är rationella och logiska. Genom att förstå och anpassa kommunikationen till människors känslomässiga tillstånd kan varumärken bli mer effektiva i sin marknadsföring […] Read more…

Sociala Mediers 7 budord

by

Den här presentationen höll jag på Webbdagarna i Göteborg den 21 september. Tack alla ni som lyssnade, tittade och twittrade med mig efteråt! Det finns inga absoluta rätt eller fel, för precis som med människor är alla företag olika. Men om du vill undvika att göra de största tabbarna så kan du använda dessa 7 budord […] Read more…