intervju

Sa jag verkligen det där?

by

Åh dessa samtal, vad roligt det är att få prata med folk som är genuint intresserade av det man själv brinner för! I de fantastiskta lokalerna på Scandic Grand Central satt jag idag med en journalist från Restauratören i två timmar och avhandlade servicebranschens internetmognad, utmaningar för varumärken online, sociala medier, min bakgrund, min uppväxt […] Read more…

Så jobbar McDonald’s med sociala medier

by

Hur ska man som företag gå tillväga för att bygga en stark närvaro i Sociala Medier? Jag har träffat Frida Berg, presschef på McDonald’s Sverige, för att prata webb, varumärke och om tankarna bakom närvaron i sociala kanaler. Alla människor har en känslomässig relation till McDonald’s, säger Frida Berg. McDonald’s har 221 restauranger i Sverige […] Read more…

Sociala Medier enligt Therese

by

Vad är sociala medier för dig? Sociala Medier är ett mindset som erbjuder en plats på första parkett i kundens verklighet. Med sociala medier kan man både bedriva kundservice, få produktinsikt, förstå konsumentbehov och bygga långvariga relationer med sin målgrupp. Vad har varit riktigt bra sociala medie-kampanjer och varför? Björn Borgs ”Swedish Export” är ett […] Read more…

Så avslöjar du sociala medier-bluffen

by

Jag tycker till i artikelserien ”Så avslöjar du sociala medier-bluffen” på IDG.se. Läs om hur man går tillväga för att syna konsulten i sömmarna och hur man ställer konsulten mot väggen. Där finns bland annat en checklista som du kan använda för att testa om din konsult vet vad denne pratar om. Trevlig läsning! Read more…

7 sätt att mäta värdet av Sociala Medier

by

I torsdags var jag med i artikeln ”Svårt att mäta värdet av sociala medier” i tidningen Computer Sweden. Så här uttalade jag mig: Ledningen vill se siffror på ökad trafik och ökade inkomster, men det är jättesvårt att ta fram sådana resultat. Man måste titta på andra saker, säger Therese Reuterswärd Rättelse – det är […] Read more…

1 2