gammelmedia

Ready-to-tweet quotes makes sharing easy

by
Ready-to-tweet

There’s an interesting new feature on Forbes.com, in the form of a small Twitter icon placed at the end of certain sentences. If you place your cursor over it you’ll see how a piece of text turns blue and forms a hyperlinked quote, ready to share on Twitter. This is brilliant! Now I wish the […] Read more…

Therese är Scandics spindel på nätet

by
Porträtt och intervju i Restauratören

Idag publicerades intervjun med mig i tidningen Restauratören! Den tryckta artikeln är verkligen snygg, jag är så stolt över att ha fått mittuppslaget i Sveriges största tidning om hotell- och restaurang. Missa inte heller mina 7 tips till hotell som vill bli vassare på nätet: Gör det lätt att köpa Bli kundens bästa vän Vilken […] Read more…

Therese tipsar 1 november 2011

by
NCC.s skiss över Facebooks serverhall i Luleå

17 Twitter marketing tips from the pros Ny med ditt företag på Twitter och känner inte att du vet hur man ”för sig”? Som vanligt blir man inte besviken av Social Media Examiner och deras artiklar med tydliga guider och exempel. Sweden social web camp 2012 Jag hade helt somnat ifrån den här blänkaren: Sweden […] Read more…

Therese tipsar 6 september 2011

by
izettle-reader-iphone

Så ska vi vinna tillbaka den goda läsardebatten – DN.se Det här gör mig glad! En redaktion som lovar att skribenter och journalister själva ska delta i diskussionen i kommentarsfälten, samtidigt som man bygger om kommentarsfältet med Facebook connect. Tyvärr kunde jag inte logga in med FB och när jag hade kommenterat och klickat ”skicka” […] Read more…

Therese tipsar 31 augusti 2011

by
dn_kommentarer

Nättidningarnas största nederlag Mikael Zackrisson skriver om hur, på en och samma dag, tre av våra största dagstidningar bestämde sig för att radikalt ändra förutsättningarna för relationen med sina läsare online. Har du inte hängt med i kommentarsstängning-snurran, läs det här! Skypea med Facebook A few months ago, we started working with Skype to bring […] Read more…

Therese tipsar 24 augusti 2011

by
Mitt galleri av Twitterbilder

Följ TopGear Sverige Nu kommer TopGear till Sverige (som tidning). Och de är inte bara intresserade av vrålåk, utan även av att etablera kontakt med likasinnade och med sina läsare via sociala medier. Jag har gjort en snabb scan av TopGear på Twitter och Facebook (konton som precis har sett dagens ljus) och jag ger dem […] Read more…

Therese tipsar 6 juli 2011

by
angrybirds_big

Twitter Acquires Social Analytics Platform BackType Twitter köper BackType! Min all-time-favorit för att spåra vad som bloggats, twittrats m.m om en viss artikel eller webbsida. Som inte riktigt nått de höjder jag trodde. Nu blir det förmodligen ändring på det. Och blir det inte en gratisversion blir jag uppriktigt besviken. Useful Bookmarklets for your iPad, […] Read more…

Therese tipsar 5 juli 2011

by
Ditt Facebookflöde som Excel-fil

HardlyWork.in Vill du Facebooka på jobbtid men är rädd att bli påkommen? Oroa dig inte för här är lösningen: ditt Facebookflöde maskerat som ett riktigt Excel-spreadsheet. Du kan t.o.m kommentera, se bilder och räkna antal likes direkt i dokumentet. Tror du mig inte? Det enda som krävs är att du godkänner appen så får du […] Read more…

Therese Tipsar 15 april 2011

by
Kenzas stalker

Upcoming changes to Spotify Free/Open Här är förändringarna du bör känna till om du har ett gratiskonto på musiktjänsten Spotify. Sammanfattningsvis begränsas det hur många låtar du som ickebetalande användare får lyssna på per månad. Premiumkonton påverkas inte. Jag tycker att detta är en positiv förändring och ett nödvändigt ställningstagande mot att fler kunder ska […] Read more…

Therese Tipsar 12 april 2011

by
Helena Seger

Zlatans flickvän skriver för Aftonbladet. Helena Seger kommer att skriva i Aftonbladets nya livsstilsmagasin Wellness. Parallellt med det nya livsstilsmagasinet lanseras också en sajt; Domänen Wellness.se är dock redan upptagen.. Kommer du att följa Zlatans flickvän när hon tipsar om om kost och träning?  4 ways to build long-term engagement for your branded entertainment campaign […] Read more…

1 2