Fallstudier

Det här är äkta omnikanal

by
Nespresso_app

Nespresso är ett av få företag som lever upp till löftet om äkta omnikanal, och det säger jag inte bara för att jag jobbar där. Jag tycker att vi kan visa fantastiska exempel på en kundcentrerad kanalstrategi och jag vill gärna beskriva hur vår verksamhet ser ut.  I förmiddags släppte Postnord sin senaste e-handelsrapport och jag deltog i en paneldiskussion tillsammans med Mattias Pihlström från […] Read more…

Välj rätt fraktlösning – min ”expressbeställning” med Pixmania och UPS

by
orderpixmania

Under julhelgen läste jag boken Ehandel efter starten. I den berättar Mats Ingelborn, grundare av Calzessa.se, vilken avgörande faktor det är att ha en bra (relation till sin) logistik- och fraktpartner. Fick han välja, skriver han, så skulle han personligen leverera alla paket till sina kunder. Jag har precis erfarit en misslyckad e-handelsleverans och tänkte ge […] Read more…

Så arbetar SAS med digital marknadsföring

by
20131202-131509.jpg

Med jämna mellanrum håller Sveriges Annonsörer kostnadsfria seminarier för sina medlemmar. Förra veckan var SAS inbjudna att berätta om sin mobilstrategi under den underbara rubriken ”App in The Air”. Jag tänkte återge (på engelska) ett par av de spännande insikterna om SAS digitala marknadsföring. Digital Organisation: SAS has an internal department called ”SMC” which manages […] Read more…

Read Later – artiklar att läsa när du får tid över

by

Här kommer en lista på läsvärda artiklar om ehandel, digital marknadsföring och sociala medier. Använder du Evernote, Pocket, ReadLater, Feedly, Flipboard eller någon annan tjänst för att markera artiklar för senare läsning? Utmaningen är att hitta det där magiska ögonblicket ”Later”! Idag har jag bestämt mig för att det är dags att rensa mina arkiv. […] Read more…

Snabbkurs i Onlinemarknadsföring

by

Nu finns mina två senaste presentationer från kursen Digital Management på Berghs School of Communication uppladdade på Slideshare. Hoppas att de kommer till användning! 1. Snabbkurs i Onlinemarknadsföring SEO, Epost, SEM, Display, Affiliate, Mobil, Facebook, YouTube, Google+, Pinterest. Köpcykeln Planera en kampanj Content marketing Vad kan du om marknadsföring på internet? av Therese Reuterswärd 2. Analysera […] Read more…

Onlinemarknadsföring på Medieinstitutet

by
medieinstitutet_therese

När jag pluggade på högskola fanns det ingen inriktning som hette Onlinemarknadsföring. I stället pluggade jag fem år till Civilingenjör, jobbade parallellt på Microsoft och certifierade mig sen inom Industriell Projektledning. Att skola om till onlineproffs tog mig ungefär 12 månader. Idag har jag mött 31 av Sveriges blivande Onlinemarknadsförare som pluggar en ettårig YH-utbildning på […] Read more…

Nu visar vi omdömen från Tripadvisor

by
tripadvisor_glitter

En riktigt social jul med många word-of-mouth-kyssar önskar vi er! Vår julklapp till er är Tripadvisor-omdömen på alla sju webbsajter. Dela med dig av din upplevelse – så hjälper du nästkommande resenär att hitta det bästa hotellet. Exempel God Jul! Read more…

Så arbetar McDonald’s med Twitter

by

Att använda McDonald’s som referenscase inom social media brukar vara populärt. Här berättar Rick Wion, director of social media, om hur McDonald’s driver kundnöjdhet och dialog med hjälp av Twitter! Intervjuar gör Mark Schaefer.   Höjdpunkter från klippet: Användandet av Twitterveckor, dvs en person ansvarar för all dialog en viss vecka (som SJ också gör). Hur konsumenter […] Read more…

Therese Tipsar 11 februari 2011

by

What the New Facebook Pages Mean For Users & Owners Ny design och funktion på Facebooks Pages idag! En av de största förändringarna är möjligheten för ditt företag att vara inloggad som sig själva, vilket gör att man kan kommentera som företag/varumärke på andra sidor och på personers walls. Fem tips till B2B företag som funderar […] Read more…

1 2 3